westernsadel full quarter till nordsvensk?

Sv: westernsadel full quarter till nordsvensk?

Beror på märke och modell på sadeln och hur hästen ser ut.Vissa märken är överlag smalare än andra så det bästa är att prova sadeln så ser man lättast.

Okej!
jag funderade på hööks 'quarter canyon' pleasure sadel strl Vid 16. skulle det funka månne?:bump:

Ta ut en sadelutprovare/kunnig och köp en begagnad kvalitetssadel istället!

Dom där sadlarna på hööks är skit. Sneda och dålig kvalité. Gör inte din häst den otjänsten.

En nordsvensk är ofta bred och det är inte helt lätt att hitta passande sadel (har själv en nordsvensk). Som sagt, ta hjälp av en kunnig människa (inte via internet) som kan träffa din häst och hjälpa dig prova ut en begagnad kvalitetssadel.

Min nordis är även 50% halvblod i sig, därför är hon inte så jättebred, men ändå 'bred'....

Oavsett vad man har för häst är det ju viktigt att hitta en sadel som sitter ordentligt. Som Lycanthrope säger är det bättre att satsa pengarna på en bra begagnad sadel istället

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
490
Senast: Nikan
·
Utrustning Jag vill köpa en begagnad westernsadel till min 3,5 åriga quarter. Vad tror ni skulle passa denna rygg?
Svar
0
· Visningar
403
Senast: Hasselört
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 484
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
500
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.