Westernridning

M

mårran

I morgon ska jag och min kompis till en ranch (i sverige) och prova på westernridning:)

Varken hon eller jag har ridit i en westernsadel förut och vi tycker att det ska bli så spännande för 2 dressyrtanter att testa en ny gren av ridsporten.

Oavsett hur det går så har vi i allafall fått sitta i en cowboysadel på en äkta cowboyhäst innan vi dör.

:banana: :bump: :banana: :bump:

Sv: Westernridning

Ah, kul!!!:banana: ...Jag testade för många år sedan och sen dess har jag inte klivit tillbaka i den Engelska sadeln;)...Lycka till!

Åh! Gud vad jag blir avis!!! Min westernsadel står här i vardagsrummet och jag har ingen häst att använda den på. Var tvungen att avliva min häst 03, och har ingen ny. Saknar att få sitta i den sköna fotöljen och lufsa!!! :love: Hoppas ni får jättekul!!
Vart ligger den här ranchen?? :)

Vad skoj! Hoppas ni får kul! Ni lär nog få ordentligt ont i rumpan :smirk: Det fick jag första gången jag red, de är ju lite annorlunda i utformandet. Men när man har vant sig så kan man inte byta! :D

Det var jättekul :) Men jösses vad sadeln var tung men ridläraren visade hur man kunde hjälpa till med benet för att få upp den på hästen.

Ridningen var ju lite annorlunda men det var kul lite bökigt med tyglarna jag hade hellre ridit med enhandsfattning men jag tror att hon tyckte att man skulle lära sej tvåhansfattning först.

Bland annat så höll vi på och tränade halter och ryggningar. Och jag tyckte att jag började få riktigt bra kläm på det där när min häst blir lite rädd och travar iväg och vad gör jag då?????
Tar i tyglarna och säger ptroooo förståss.
Det sitter liksom i ryggmärgen inte fasen funkade det nya då fast jag hade gjort det flera ggr och t.o.m höll på med det just då. Lite kul faktiskt.

Sadeln var jätteskön och man inte inte alls ont i rumpan nä den var kanon en sån vill jag ha även om jag inte börjar med western, men man vet aldrig min häst är ju inte inriden än så jag kan ju välja förresten kan man väl göra både och om man känner för det.

I dag har jag träningsvärk i benen för jag hade inte ridit på över ett år, min förra häst var ju skadad sista året och jag har bara min unghäst.

Men helt klart att vi ska göra om det igen.

:banana:

ja, har man väl provat är det svårt att motstå en westernsadel och det suveräna ridsättet :D
var det en ranch i sörmland?

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 021
Senast: Lycan
·
Hästvård Vet inte vart jag ska lägga detta. tyckte inte det passade in nånstans. admin får flytta om dom vill jag är faktiskt lite ledsen nu...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 839
Senast: kol
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
Western Jag fick en prova-på-western-ridning av tralala i julklapp och igår åkte vi en jäkla massa mil åt helt fel håll för vår utflykt...
Svar
7
· Visningar
1 458
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka