Westernklubbars ungdomsansvariga?

malumbub

Trådstartare
Hallå!

Jag undrar hur det ser ut för alla westerungdomar i Sverige! Hur många klubbar har aktiva "ungdomsavdelningar"/-ledare och vad brukar göras?!?

Hittar inte så där jättemycket på wras-sidan, tyvärr...

Vi fick fart på våran ungdomssektion förra året tack vare att ungdomarna själva engagerade sig! Förra sommaren hade de 2 st helgläger med bara ungdomar och det ska väl bli samma sak i år. Ett antal möten har dom genofört "själva" och vi har 2 st ungdomsrepresentanter i vår ordinarie styrelse... WRSB är klubben :)¨

Malin

Ok!

Jag är ungdomsansvarig i Taure, och vi är ju ganska nya, så jag håller på och finurlar med vad jag har som uppgift och vad man kan göra tillsammans med ungdomarna. Ungdomsmöte på G, med bl a bio... :D :banana:

Vi hade en rätt aktiv ungdomssektion i WRU för ett antal år sedan. Vi var runt på ridskolor och pratade om westernridning, vi hade ungdomsclinics och försökte ordna div. andra aktiviteter. Tyvärr var uppslutningen ofta så dålig att efter ett antal års enträget arbete så droppade engagemanget, och u-sek lades på is. Fick ett brev från klubben för ett tag sedan att man tänkt starta upp ungdomsverksamheten på nytt, men jag är tyvärr inte så aktiv i klubben längre så jag vet inte hur det har gått med det.

Ok! Vad häftigt att man engagerade sig så pass mycket att man gick ut i skolor!!!

Det finns en tendens till att det alltid dör ut, på ett eller annat sätt, när man inte får nån respons. Har själv erfarenhet av det. Hoppas dock att klubben lyckas med sin nysatsning!!!

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Emma-pemma
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 065
Senast: Wingates
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 888
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar