westerngymnasium?!:S

LaQuent

Trådstartare
Äar det nån som vet om det finns några westerngymnasuim ellr om det är på väg att bli ett?

Sv: westerngymnasium?!:S

Skulle jag med vilja veta, Har hört att bökeberg var på väg med ett men sen har jag inte hört mer om det.

Skulle jag med vilja veta, Har hört att bökeberg var på väg med ett men sen har jag inte hört mer om det.

okeiokei , eftersom att snart , eller ja om två år ska jag ju söka(A) hehe men aldrig försent att tänka på det:D
det skulle ju vara roligt om dom hade kunnat unna ungawesternryttare att komma och få möjligheterna som en helt "vanlig" ryttare hade fått!:D

Undra om inte T.B. hade nått på g eller om det rann ut i sanden kanske.

Undra om inte T.B. hade nått på g eller om det rann ut i sanden kanske.

han har inga hästar längre. Han hade en instruktörs utb på 1 år genom götene kunskapscenter och komvux.de blev 3 utbildningar totalt.

har hört en lite fågel viska i mitt öra att de planeras att bla ta in western i utbildningarna som ska bli här uppe i norr.

Skickar pm om jag får veta nått mer.

har hört en lite fågel viska i mitt öra att de planeras att bla ta in western i utbildningarna som ska bli här uppe i norr.

Skickar pm om jag får veta nått mer.

Skicka gärna iväg ett PM till mig också! :D

Skicka PM till mej med!
Jag hoppas verkligen att det kommer i Norr :)
Eftersom att man bor i skogarna ute i norr ahde det varit superduper:D

*knapplån*

svarar alla :) Ska luska lite mer i det och återkommer ;)

Okejokej , det skulle vara jättebra och veta vad man har för alternativ!:)

Okejokej , det skulle vara jättebra och veta vad man har för alternativ!:)

Tjing :laugh:

Hallands Ridgymnasie har utvecklats till Sveriges Ridgymnasie och kommer till nästa år att öppna på Bökeberg om ja inte har helt fel. Vet inte om det kommer ingå någon western dock...

Jag går det ridgymnasiet fast i Kungsbacka, jag rider bara western fast på skolan får jag rida engelskt, det finns både för och nackdelar med det men det är rätt okej tycker jag =)

Hör med skolan, man kan ju kanske göra någon kompromis! (eller hur det stavas^^)

Kram från Malin
(Roping tjej! :p)

Jag var handledare åt en tjej för ett par år sedan som valde Westernridning som sitt individuella val under gymnasiet. Inte riktigt lika många timmar som "vanligt" ridgymnasie ger men kan vara ett alternativ om du har en tränare eller instruktör i närheten som kan ställa upp

Malin

Okejokej , jag har ju "kontakter" neråt landet , men syster min pluggade på Plönninge i Halland och moder och fader hade nog uppskattat något lite närmre,men om det kommer westerngymnasium till BB så får jag isåfall tvinga dom (6)

Jag var handledare åt en tjej för ett par år sedan som valde Westernridning som sitt individuella val under gymnasiet. Inte riktigt lika många timmar som "vanligt" ridgymnasie ger men kan vara ett alternativ om du har en tränare eller instruktör i närheten som kan ställa upp

Malin

men på ett vanligt ridgymnasium brukar det ju bara vara ca 1-2timmar i veckan? :confused:
Det var en av anledningarna att jag inte valde hästinriktning, aldeles för lite ridning!

Vi har bara ridning en timme varannan vecka.. Går naturbruk med inrikting häst. Alldeles för lite ridning!

westerngumnasium lät kul :o nån som kan tänka sej att starta eget eller nått i den stilen? (a) ja tror det skulle kunna locka litte folk faktist :o

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: Mirre
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
328
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Viva
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
785
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka