Sv: Westernfolk i Västmanland
Är inte med i någon klubb än så länge, får bli när jag är färdigutbildad så jag tjänar lite bättre och kan skaffa mig en till häst
Då får det bli en läromästare i western!
Hästen jag har nu är en före detta ridskolehäst, klassiskt skolad då förstås, född 99 som jag bara "fritidsrider". Håller dock på att få in henne lite i westerntänket och nu börjar neckreiningen sitta i skritten iaf
Det var en jobbarkompis till mig som lurade in mig på western, hon och hennes dotter har ridit western i flera år och jag brukar hänga på dem och kolla westerntävlingar. Så när dottern jobbade hos Anders Josefsson så var jag där och tog en privatlektion, vilken upplevelse! Sen kunde jag inte gå ordentligt på en vecka men det va det klart värt
(har lite lättare ledbesvär så det känns extra mycket på mig) Red en av hans hästar och det va ju som att köra ferrari
Så det blir väl lite strölektioner och hemmapulande på min egna häst så länge. Köpte mig en crates i vintras som jag bara älskar mer och mer för varje gång jag rider i den och den är ju alldeles ypperlig i skogen
Så vi seeer iaf lite westernkunniga ut när vi är ute