Westernfolk i Västmanland

M

Maria71

Undrar om det finns några personer som håller på med westernridning i västmanland. Själv bor jag i Sala och det skulle vara jättekul att komma i kontakt med andra i närheten. :banana::):banana:

Sv: Westernfolk i Västmanland

Jag! Men jag har precis blivit inlurad på området och jag har fallit pladask ;)

Ett tips är att lägga ett inlägg på klubbens hemsida, googla på Bergslagen Western Riders :idea:. (Jag själv är från Norberg men eftersom jag inte bor där längre så räknas jag nog inte riktigt... ;))

Är du med i någon klubb? Berätta lite om dig och din häst.:laugh:

Är du med i någon klubb? Tävlar du eller rider endast för nöje, berätta gärna lite om dig och din häst.:laugh:

Jag kan börja att berätta lite om mig. Är 39år och har hållit på med westernridning i ca 3år. Är med i FRSW (Krylbo, Avesta) där jag även sitter i styrelsen. Rider ett arabsto som är 8år. Har tävlat lite på E-D nivå i Pleasure, WH samt WR. Efter helgen i High chaparral så har jag blivit lite sugen på att pröva på kosseklasser samt roping. Jag tränar för det mesta på ridbanan i Mickelsbo under sommarmånaderna och under vinterhalvåret rider jag i ridhuset på Sorf.:laugh:

hallå.. Jag tror vi träffdes på clinicen i Avesta för nån helg sen? Jag hade en grå häst :D

Jag är 20 år, nyligen köpt häst igen efter 2 års uppehåll, ett 9 årigt sto, halvblod/arab, som ska vet.besiktigas imorrn.

Rider mest för nöjesskull. :) Inte med i nån klubb. Rider hemma på gården. Började med western -05.

Jaha det är du. Du är jätteduktig och din häst helt underbar. Vilket sampel du och din häst har, och vilken jogg helt underbar :bump:.
Vad är din häst för ras?
Brukar du tävla?

Hejsan, har du lärt dig att rida western själv eller rider du för någon tränare?
Skulle du vara intresserad utav att vara med i en klubb?

haha vilka lovord.. Håller med om att jag har en underbar häst.. Han är så trevlig och snäll, ska bara lära mig att rida honom sen kanske det blir tävling.. :D

Var i Högbo och Fagersta och red D klasser annars har jag inte varit ut nå med honom.. Han är en quarter född 2004..

Tyckte att din häst såg väldigt trevlig ut på kursen.. Gick jättefint det lilla jag såg.. :)

Är inte med i någon klubb än så länge, får bli när jag är färdigutbildad så jag tjänar lite bättre och kan skaffa mig en till häst ;) Då får det bli en läromästare i western!

Hästen jag har nu är en före detta ridskolehäst, klassiskt skolad då förstås, född 99 som jag bara "fritidsrider". Håller dock på att få in henne lite i westerntänket och nu börjar neckreiningen sitta i skritten iaf :D

Det var en jobbarkompis till mig som lurade in mig på western, hon och hennes dotter har ridit western i flera år och jag brukar hänga på dem och kolla westerntävlingar. Så när dottern jobbade hos Anders Josefsson så var jag där och tog en privatlektion, vilken upplevelse! Sen kunde jag inte gå ordentligt på en vecka men det va det klart värt :D (har lite lättare ledbesvär så det känns extra mycket på mig) Red en av hans hästar och det va ju som att köra ferrari :love:

Så det blir väl lite strölektioner och hemmapulande på min egna häst så länge. Köpte mig en crates i vintras som jag bara älskar mer och mer för varje gång jag rider i den och den är ju alldeles ypperlig i skogen ;) Så vi seeer iaf lite westernkunniga ut när vi är ute :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Fast inte behöver du ha en westernutbildad häst för att vara med i en klubb? De flesta av oss har "vanliga" hästar som vi börjat på. Det roliga med att vara med i klubb är ju att träffa likasinnade och få inspiration och peppning!

Nej ok, en helt vanlig häst ;) men en häst utan fysiska begränsningar och som blir väldigt upprörd när hon åker bort. (hon har haft det ganska tufft)

Tack själv, hon är en arab och dom kan ju vara lite stressiga av sig så vi jobbar för fullt med att få till en bra jogg och bygga upp muskler. Hon vill så väl och blir ängslig när hon inte förstår vad jag vill :confused: mycket lättlärd och snäll. Vi har också varit ute på en del tävlingar E samt D med olika framgångar.

Vilken klubb är du med i ?

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Samhälle Jag undrar om nån har nån bra idé på hur man kan komma runt förvalt utlämningsställe när man beställer grejer på nätet? Jag bor mitt...
2
Svar
21
· Visningar
1 559
Senast: MiaMia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 184
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka