western tips

N

Nattie

hej jag och min häst star älskar western så nu har vi köpt westernsadel och westernträns så jag bara undrar om ni har några tips hur vi ska göra jag kan inget men min häst star kan så jag undra om ni kan lära mig?
skicka in hur många bra tips som hälst.

tack på förhand MVH Nattie

Sv: western tips

Jag skulle definitift satsa på att rida för en instruktör.

Ta kontakt med en klubb i din hemtrakt så kan de säkert hjälpa dig, kika på www.wras.nu

Lycka Till!

Ta kontakt med en tränare som kan hjälpa dig att komma igång lite lätt ifrån början :) Alla måste börja någonstans!MVH Moa

hej hej,,

det är nog lättare att som de andra skiver att ta hjälp av en instruktör, som kan hjälpa dig på plats tillsammans med din häst. Jag är själv instruktör sen många år tillbaka och kan säga så att jag tycker att western är ett lättare och friare sätt att rida. Min träning bygger på hästens fria vilja och inga inspänningstyglar eller hjälpmedel, men detta är väldigt olika hos tränae, testa olika och känn efter att det vekligen känns ätt för dig och hästen, det viktiga jag anse med western är att få med sig grundena och markjobbet som är minst lika viktigt.

Lycka till och blicka framåt.

MVH Malou Sandbeg, HHD

ett bra "tänk" att ha med sig på vägen är att.. "genom öppna dörrar är det lättare att passera"

när du ber hästen att flytta sig åt vänster, så lättar du trycket på vänster sida medans du har lite tryck från höger. dvs, du har då öppnat dörren på vänster sidan så din häst kan gå där ;)

Men som de andra säger, så är det bättre att rida för instruktör och få rätt hjälp från början

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 615
Senast: Nepenthe
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 315
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Skola & Jobb Skulle gärna köpt Sketchers, men de är en smula för dyra. Vilka är era bästa tips? Har Jalas nu och de är ingen hit (för). Får ont i...
Svar
8
· Visningar
352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka