western stigbyglar med antiglid platta???

JessicaM

Trådstartare
Skulle vilja ha western stigbyglar som har som de engelska stigbyglarna en anti glid platta typ. Så man får bättre fotfäste..

Någon som vet om det finns sådana eller har tips om vad man kan göra själv kanske?

Letar efter lite billigare variant av w stigbyglar. Nyss köpt en sadel och stigbyglarna på den är enorma, mer till för män skulle jag tro :D
Fast jag vill ha sådana som har något bredare "platta" inte sånna smala som det finns gott om.. Såg de på hööks men de ser bara klumpiga ut..

Hjälp mig gäääärna :bow: Hittar ju inte på nätet trots att jag söker o söker!!

Sv: western stigbyglar med antiglid platta???

Om du söker dig utomlands hittar du westernstigbyglar med samma gummiplatta som de engelska stigbyglarna har. Har du provat vetflexlindor än?

Köp podiums alu stigbyglar.. de är med en bra antiglid platta å ser ut som western stigbyglar.. =)

Jag har sett distnasstigbyglar nånstans...de är breda för foten med en gummiplatta på, stötdämpande ska de visst oxå vara.

Visserligen i plast men kanske inte gör något ?
Ser ju inte exakt ut som western men mer åt det hållet än vanliga iallafall.....

finns de på någon svensk internet butik?? Googlar men vette tusan vad det har blivit med google... får fram massa skit bara

Podium's är i alu.. så de är inte i plast.. =)

När jag började med western så kunde jag inte ens rida en volt i galopp utan att tappa stigbyglarna. Träning och åter träning. Jag började med att ha foten långt in i bygeln samt att peka tån ut vilket underlättade enormt. På vilket sätt är stigbyglarna enorma?
Jag som ridit engelskt i 16 år och varvat western och engelskt i två år och nu enbart western sista två åren. Jag kan inte rida i en engelsk sadel överhuvudtaget längre.

Dom engelska sadlarna känns som stjärtlappar! Jag tänkte aldrig sadla om till western, men ångrar inte en minut att jag gjorde det!!!

Får plats två av mina fötter i dessa stigbyglar!! Så stora är de inte på mina andra två sadlar.

Podiums var snygga o har platta på men de är säkerhetsstigbyglar och kan inte ha sånna för att när jag har foten i stigbygeln så håller den högra sidan av bygeln "fast" foten så att säga. På dessa byglar går de böjda så man ska komma ur lätt, men då försvinner mitt stöd och då kommer jag att tappa bygeln ännu mer. Nån som fattade något hehe

Vart kan man få tag på bra budget pris stigbyglar?? Plast gör inget.

De på hööks ser ju så klumpiga ut (de bruna, vill ju att stigbyglarna ska matcha sadeln) Men på den engelska stigbygels sidan fanns det massa jag kunde tänka mig, spec en som va i plast lite bredare fotplatta o ja o sambon mätte hålet där stiglädret ska vara för att se om man kunde göra det lite större så fendrarna fick plats, men det gick inte ;/

Vad för sadel har du? Kan du inte lägga in bild?

bild002.jpg

För övrigt: Mätte hur breda stigbyglarna va = 19cm!! På min andra sadel är de 16,5cm o de få cm gjorde mkt..

Jag trodde du hade en westernsadel.Är detta en bomlös?

Definitionen på westernsadel: bom och horn ;)
Du har en bomlös i westernstuk.

Inget ont menat, bara vet att den diskussionen kommer komma.

Nu måste jag hem och mäta mina stigbyglar:p Dock har jag en riktig westernsadel.

så känner jag med:D

Jag har 2st RIKTIGA westernsadlar här hemma o den bomlösa westernsadeln är skönast. Nu sätter vi stopp på riktig o inte riktig.

Hur breda va era stigbyglar??? *nyyyyfiken* :D

Ingen som har några webshops tips på stigbyglar i något sånär budgetpris. Helst bruna eftersom det passar sadeln.

Är det bättre med "tunga" stigbyglar eller är det bättre med plaststigbyglar när man lätt tappar dom i ridningen?? Vad tror ni?

Jag tror ärligt talat inte det spelar någon större roll vilka stigbyglar du har iom att problemet verkar vara att du inte får ner tyngden i foten. Jag tror du behöver rida en hel del UTAN stigbyglar för att länga ut benen och komma ner ordentligt i sadeln:)

Till min bomlösa hade jag Flexride stigbyglarna, helt underbara! Finns på distans-sidorna med men iom att du bara vill ha billiga så får du kanske sänka dina krav?

Liknande trådar

Utrustning Vill gärna veta mer om både gamla varianten och Bow Balance. Har sökt lite men undrar om skillnaden verkligen är så stor mellan de två...
Svar
18
· Visningar
2 913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka