Western Riding - filmer

alazzi

Trådstartare
Jag hittade denna filmen på tuben, och när man ser denna film så skulle ju t.o.m. jag våga starta i en WR.
http://www.youtube.com/watch?v=ROEucGh2IxQ&feature=related

Tycker att det är lite gulligt att se trots allt.

:o ja, jag funderar på om jag ska våga anmäla mig eller ej till WR, jagar poäng i cupen och en extra klass kan ju ge någon extra poäng så länge som jag inte blir diskad:D
 
Sv: Western Riding - filmer

Vadan alla avbrytningar till trav? Jag hajjar inte riktigt. Vi har ställt upp på träningstävling i WR.. När vi kom till serpentinerna så tänkte Neha pole bending och satte av i galoppbyten ist för jog... Pinsamt!

Så JA, du kan nog starta... ;)
 
Sv: Western Riding - filmer

Vi byter ibland, men vi har inte precisionen än. Men det är några veckor kvar till tävlingen. Det är inte mycket som fattas för oss så det kanske hinner falla på plats.

Här i Tyskland så har vi inga program utan byten så därför får man skriva ut WR först i LK3 som jag nu har klassats upp till.
 
Sv: Western Riding - filmer

Det brukar inte vara så stora klasser så om jag inte blir diskad så får jag en poäng, sista placeringen:D
 
Sv: Western Riding - filmer

Någon som tävlar i WR och kan komma med lite tips? Jag behöver nog lite pepp om jag ska våga anmäla mig trots allt. Hästen har tyvärr en tappsko nu sen några dagar så jag kan inte ens träna just nu.
 
Sv: Western Riding - filmer

Oj, ska det vara galoppombyten i varje avsaktning till trav? Eller är det hon som saktar av ändå? Rider hon enligt mönstret?
Känns helt rörigt. :p

WRAS mönstrena här är ju relativt enkla på D nivå.
Jag tycker WR är den roligaste grenen. Jag tycker dock inte att nivån är så hög att man behöver känna sig orolig för att ställa upp. Skillnaden mellan WR, WH och WP är inte heller så stor på den nivån.

Det kanske är annorlunda i Tyskland?

Jag tycker absolut att du ska vara med! Det är bara att testa! :)
 
Sv: Western Riding - filmer

Varje gång som hon saktar av och gör ett enkelt byte ska det vara ett flygande byte. WR är ju egentligen en galoppbytesgren. Tyvärr har vi inga enkla mönster här i Tyskland med kanske bara 2 byten, det var mitt favoritmöntsre när jag tävlade i Sverige.
 
Sv: Western Riding - filmer

Jaa, då förstår jag att det inte är lika lätt att ställa upp i WR i Tyskland som i Sverige.
Det är bara att träna på galoppombytena!

För min del har det hjälp mig med att bli mer medveten om hur jag sitter.
Känna efter på vilket sittben jag sitter och verkligen samla hästen innan bytet. Jag måste även trycka till lite extra när hästen ska byta åt ena hållet (han har svårare i ett varv).
 
Sv: Western Riding - filmer

Blir man diskad om man gör enkla byten (i ett mönster där man ska göra flygande byten)? eller blir du bara lägre placerad än de som gör flygande? Vad gäller i Tyskland? och i sverige?
 
Sv: Western Riding - filmer

Nej, regelboken baseras förstås på AQHA:s regelbok så det är nog inga stora skillnader mellan den svenska, tyska eller amerikanska regelboken. Men jag skulle tycka att det var pinsamt att starta i en galoppombytesgren och inte ens försöka göra flygande galoppombyten. Fast vi "kan" egentligen bara byta åt ena hållet än så länge:DSist jag red en reining så var jag så osäker på om hästen skulle byta så jag började förbereda för bytet alldeles för tidigt och då bytte han förstås på hjälpen 500 mil före rätt ställe:o:D Och när det var dags för nästa byte åt vårt svåra håll så gjorde jag bara ett enkelt byte för att inte stöka till det mera.
 
Sv: Western Riding - filmer

Nu har jag läst regelboken och tjejen på filmen skulle egentligen diskas. Man får göra 4 travbyten men sen är man diskad.
 
Sv: Western Riding - filmer

Nu har jag läst regelboken och tjejen på filmen skulle egentligen diskas. Man får göra 4 travbyten men sen är man diskad.
Skrev fel, om man gör 4 enkla byten (eller fler) så får man 0 score, dvs diskas.

Det är 5 straff på uteblivet byte.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag kom jag inte upp ur sängen förrän vid halv två. Motivationen saknades. Ute har det varit soligt till och från hela dagen...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 736
Senast: bettysmatte
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 511
Senast: Puffindog
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 326
Senast: Magiana
·
Dressyr En liten jämförelse mellan western och dressyr http://www.youtube.com/watch?v=Ty3lldxo-LM&feature=related
Svar
2
· Visningar
1 681
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp