Western / NH utövare i Tierp?

Mirraya

Trådstartare
Har nyligen flyttat upp till Tierp och kikar nu lite åt alla håll för att se om här finns några roliga western/NH - människor???

Var inne på WRAS sida och letade klubbar, men det verkar ju inte finnas några alls i närheten? Tittade då åt Gävlehållet med omnejd... närmaste verkar vara Norrtälje/Uppsala... och det är ju precis ett sådant avstånd att det inte kommer att bli av....

Finns det några w-ryttare här i krokarna?? Är ni här på Buke:)? Tipsa mig gärna om klubbar/föreningar/privatpersoner med intresse osv... är vi fler så kan jvi ju dra igång något?

Alltid kul med lite inspiration, så även om här inte finns någon klubb så kanske man kan hitta lite träningssällskap... western/NH/Distans/beridet bågskytte....?:bump:

Sv: Western / NH utövare i Tierp?

Jag kommer ursprungligen från Söderfors men bor numera i Uppsala.

2 quartrar finns kvar hos föräldrarna o unghästen fick flytta med mig till Uppsala :)

Angående klubbar så är Upplandsklubben min rekomendation.
Anordnar träningar ca 1 gång i månaden om man vill vara med på det
och lite tävlingar i mellanåt.
Avståndet är ju inte allt för långt tidsmässigt då de flesta
träningar/tävlingar hålls i Rimbo. Tar kanske 1h 10 min från Tierp

Tränare finns på lite olika ställen, om du vill har tipps skicka PM ;)

Vet ett ställe i Tierp som har kurser mm i NH aktiga saker.

Bor i Uppsala och fuskar i western. Jag är med i Upplandsklubben. Det är en bit till Tierp men då jag är på jakt efter transport kommer jag snart kunna åka och träna var som:D

Välkommen!!!

Jag har häst alldeles utanför tierp, och har länge saknat likasinnade att träna/inspireras av.. men tyckte liksom du att uppsalaklubben var ganska långt för att börja med...
har en arab sen tio år och vi tränar för skjos skull, och för att få en trevligare häst på skogstuterna :grin:

Å! Trevligt! Ja, det låter som en lagom nivå ;) !

Jag har just varit i Gemla, nere i Växjö och gått kurs i beridet bågskytte(sååååå kul!!!!!), så just nu håller jag på att somna vid datorn... Men, inom ett par dagar har jag säkert sovit lite och kan svara er alla som skrivit i denna tråd!

Jag skulle vilja ha tag på någon tränare i närheten som kanske kan komma ut eller liknande.... behöver i klartext en "spark i röven" för att komma igång med ridning igen efter att både jag och hästen varit "mammalediga" :p

en spark i röven är precis vad vi behöver oxå, min häst ser numera konstant dräktig ut.. och musklerna är i viloläge sedan en tid...

vi håller till utanför mehedeby, norr om tierp..

Jag bor förvisso i Gävle och rider inte western på heltid (fast jag vill rida mer western än vad vi för tillfället gör)
Dock funderar vi på att flytta mot Tierp så småningom eftersom jag jobbar där, men det ligger på framtiden.
Än så länge tillhör jag Westernryttarna Gästrikland, men är som sagt inte så aktiv som jag egentligen skulle vilja vara...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka