Welshtråden

M

Martenix

Jag har länge saknat en tråd för welshponnyerna, oavsett sektion. Det finns visserligen en tråd för Welsh Cobbarna där man kan bli sittande och dreggla hur länge som helst, men jag saknar en tråd för de övriga sektionerna, även Welsh partbreed.

Så ni som har welshar eller bara älskar dem, kan ni inte skriva en rad eller två och gärna lägga upp bilder också. Presentera era älsklingar, vad har ni för något inplanerat? Utställningar, tävlingar, avelsmål och hingstförslag. Jag tänkte att denna tråden skulle kunna täcka allt detta och lite till! :D
 
Sv: Welshtråden

Yeeeey! Jag har en Welsh Partbreed som jag avgudar och denna ras brukar ju aldrig få vara med någonstans! (Kanske för att många inte ens vet att rasen finns..) ;)

Men här är min pojk iaf! 155 cm hög valack med mycket bus i sig.
Född 2003 e. Wildzangs Gloriant RW89.

33032707.jpg


32405139.jpg


33085130.jpg


Kul tråd! Man kanske t.o.m hittar lite hästsläktingar! :D
 
Sv: Welshtråden

Åh vad kul med en avkomma efter Wildzangs Gloriant, har länge varit förtjust i den hingsten och hans avkommor, var ett tag inne på att själv försöka betäcka med honom. :d
Din var riktigt snygg, ser ganska grov ut, vad är det mer bakom? Jag tycker WPB också skall få vara med, de får ju numera även bli BIS på Riks om jag inte har helt fel så då kan vi ju inte frysa ut dem här!


Själv har jag ett sto, sek. B. Född 2008 e. Lillemons Lightning-simberg Spinner - Örnäs Sun boy:
37571_409396818299_257308_n.jpg


Insåg med ens att jag måste skaffa lite fler dagsfärska bilder...
 
Sv: Welshtråden

Ja de avkommor jag har sett efter honom är ofta väldigt trevliga! :)
Hehe. Han ser ofta rätt grov ut på bild, men i verkligheten är han väldigt nätt och klen. ;) Hans mamma var en D-ponny korsning av typ fullblod, halvblod och varmblodig travhäst. Ev även connemara.
Allt av det bästa.. :p
Han är egentligen lite i minsta laget till mig men han var den enda av hästarna jag provred som lyckades vinna mitt hjärta, så honom fick det bli! :love:

Tycker att welshen är en extremt trevlig ras som ofta har väldigt trevligt temperament. Och ja, de får vara med mer och mer vilket är jättekul.
Man får tydligen ställa ut dem och vara med på tävlingar endast avsedda för WPB. Måste man testa någon gång! :)

Vad gör du med din lilla söta welsh? :D
 
Sv: Welshtråden

Jag har en welshtjej (sek.B) på foder.
Hon heter Moflos Zambrotta (e. Moflos Frederico, u. Moflos Zerena, ue. Hellekis Timjan) och är född -09. Till vardags kallas hon "Råttan" och agerar just nu sällskap till min arabvalack Gallardo.

197707_10150269752402140_5776393_n.jpg
 
Sv: Welshtråden

partbreed är ingen ras. det betyder bara att den är welshkorsning. Finns arab partbreed också tex.:)
 
Sv: Welshtråden

Bra idé med en welsh tråd! Här är vår lilla welsh mountain Dingla (Blixtra i passet) som är född 09. Hon agerar dels lekkamrat till mitt unga halvblod och utbildas samtidigt för att bli en bra barnponny.

32835159.jpg


33038772.jpg
 
Sv: Welshtråden

Jag har en liten Welsh Partbred.

Varken mamma eller pappa är welsh, Men pappan är 60% welsh, och därmed är min unge 30% Welsh = Welsh Partbred.

The Breas My Mobility är farfars far.

Hon är en månad om ett par dagar.

tank_by_eldfuxen-d53gx2f.jpg
 
Sv: Welshtråden

Dottern och hennes welsh mountain "soanna" :laugh:

Ponnyn heter egentligen Ironhill Rihanna :D

33097196.jpg

33097198.jpg

33097197.jpg

33097195.jpg
 
Sv: Welshtråden

Vilket sött ekipage :love:


Ni har jättefina welshar allihop :)
Drömmer om att kunna skaffa en liten welshmountain till pojkarna (ett sto som mamma kan avla på :angel: ) :love:
 
Sv: Welshtråden

Jojomensan. Enligt welshponny och cobföreningen så kan man registrera dem som ras. (Står även på den fantastiska sidan Wikipedia att det är en egen ras) ;)
En ponny i förra stallet var 50% arab och 50% paint. Men han var tvungen att reggas som korsning och inte arab partbreed..
De kanske säger olika, men till mig har de iaf förklarat att just det faktiskt är en ras. :)
(ursäkta rörigt inlägg) ;)
 
Sv: Welshtråden

Jättefin liten ponny! Vad är det för stam på henne och hur gammal är hon? Hur länge har ni haft henne? och hur kommer det sig att hon bara har ett öga?

Ser att din dotter gillar rosa, hihi det gör min lilla tjej också :)
 
Sv: Welshtråden

Ironhill Rihanna
e. Friars Schanco u. Pendock Ribbon
f. 2007

Har haft henne i ca 1 ½år nu Oj va fort tiden går ändå :laugh:

Ögat förlorade hon i en olycka i hagen, ingen vet vad som kan ha hänt, Men det är den snällaste häst jag haft att göra med. Är som vilken 2 ögd ponny somhellst helt underbar.
Går på lösdrift mm så inga funktionshinder efter olyckan :)
 
Sv: Welshtråden

Hoppar in här i tråden med världens (inte alls partisk) sötaste kille :love:

Ett mindre bra kort sen i vintras när han var på rymmen i stallet...

Mobil2196.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 860
Senast: Barbabelle
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 549
Kropp & Själ Lägger tråden här, då problemet för mig inte är hästrelaterat. Jag har haft lite otur med skador på mig själv senaste åren. Har ridit...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 488
Senast: Sirap
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp