Sv: welsh cob
Man undrar ju lite hur en veterinär kan ge resetillstånd också
Om jag skulle importera igen så hade jag åkt ner själv för att övervaka både innan och under resan!
Jag kan ju tillägga att han inte såg ut så här på videon som jag tittade på innan köp, man undrar ju vad som hände i däremellan...
Jag ångrar dock inte en sekund att jag köpte hästen, en underbar, genomtrevlig och arbetsvillig liten krabat. Man får dock vara extra vaksam på hans hull, ev infektioner ( har haft en del luftvägsinfektioner ), jag har avmaskat i flera omgångar och han går på en relativt hög foderstat i mina ögon. Men, han har starka hovar och ben, börjar på att växa lite mer på höjden nu och rumpan börjar få en härlig hjärtform nu! Det är en sån SKILLNAD på livsglädje, när han kom var han apatisk och relativt "osynlig" i gruppen under flera månader. Har nu tagit kommandot över i stort sett hela gänget, axlat "pappa" Pommacs mantel.
Nu börjar man ju helt plötsligt se fler och fler annonser om cobbar i olika prisklasser och storlekar så i dag hade jag hellre köpt en här hemma så här med facit i hand. Senast i dag såg jag på någon salusida en HÄRLIG representant för rasen och för ett tag sen så såg jag en nytillkommen avelshingst som visades på ridklubbens trettondagsshow, jättesnygg
Tyvärr minns jag ju inte namnet på honom just nu
Tror att det var en äldre hingst och att han står på någon station här i mellersta Skåne. Det verkar ju som att man kan hitta Derwenblod om man söker det och andra blodslinjer om man är ute efter det - här i Sverige. Tycker det är kul att det verkar som om folk fått upp ögonen lite grann för rasen! Jag får många nyfikna blickar och frågor om min när vi träffar hästfolk och det är kul.