Welsh Cob till western?

R

ronjabus

Vilka är ni som rider western på era cobbar? Hur är de? Storlek?

Sv: Welsh Cob till western?

Jag!*vinkar*... Har en 04:a, 147 cm hög, är själv 174 cm. Tuff häst med mycket attityd men underbart lyhörd och lättlärd trots detta;)

har ingen cob i dag! Men de är underbara hästar som passar till allt man vill! jag har bara gott att säga :laugh:

Hej
När dottern tävlade "våran" cob Molle i western så så domaren en gång till mig (som då red ett halvblod) sälj halvblodet och köp den där quarterhingsten dottern rider :D, henns cob var då 4 år och valack, jag tycker dom fungerar väldigt bra till western, möjligen samlar dom sig lite för mkt ibland:)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 618
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Snubblade just över en engelsk reel på FB. En filmsnutt där en ca 3-årig unge rider på sin mini cob ( står det). En ponny som ser ut som...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: finapina
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30