Wellpapp pellets

Sv: Wellpapp pellets

Jag har provat en säsong, vi köpte en sådan stor säck alltså i lösvikt. Jag tyckte den blev hård och väldigt svårmockad, pelletsen bröts inte isär på samma sätt som andra pellets vilket gjorde att det nästan hela tiden var en massa pellets i strölagret.

Hästen stod på bädd när vi provade, när bädden lyftes ut så var den mer lik betong och den var inte heller så där fint sviktande.

Fördelen dock är att den är totalt dammfri, så för en hosthäst är det ju helt klart suveränt.

Sv: Wellpapp pellets

Tack för svar! Som jag misstänkte. Fick hem ett prov på pelletsen och det är säkert suveränt med tanke på att jag har luftvägskänslig häst men hårt som tusan kändes dom! Jag håller mig nog till mit pappersströ iallafall :)

Liknande trådar

Anläggning Får hagar se ut såhär? Hela hagen är tyvärr upptrampad och hästarna kommer in med lera upp till knäna så man är tvungen att spola för...
Svar
3
· Visningar
755
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 931
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
800
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
677
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna