wellington/windsor

amalia

Trådstartare
En kompis till mig har fått låna hem en sadel på prov som hon är intresserad av att köpa. När jag kikade på den idag så är märket windsor, men jag som själv haft en wellington elite ser att märket vid framvalvet är detsamma som på wellington och även typsnittet under stigbygelskåpan, där det står windsor, walsall england.

Drar mig till minnes att jag läst i någon tråd för länge sedan att windsor är samma sadel som wellington men att den heter windsor i norge.

OBS: Jag blandar inte ihop sadeln med den windsor som hööks sålde för många år sedan.

Någon som kan ge ett säkert svar på detta?

Sv: wellington/windsor

Det är samma sadel. Var bosatt i Usa i tre månader i sommras och där hette märket också Windsor. Vet med 100% säkerhet att det var en Wellington greenline jag red i fast den var märkt Windsor.

Fast sen är frågan varför de döper sadlarna olika fast det är samma märke?:confused:

Sv: wellington/windsor

Ok då kan jag med gott samvete säga till henne att det är ett bra köp!

Liknande trådar

Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 387
Senast: Emiro
·
Utrustning Känns som att om man söker så får man ändå tusen olika svar, jag är totalt ny inom bomlöse världen men har slagit tanken mig att det...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Tagliabue
·
M
Utrustning Har beställt och fått hem en T4 dressyr Haflinger/Cob från England via Hööks. Ganska lång väntetid.....3 månader :mad:. Tre dagar innan...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: MisterLillen
·
J
Utrustning När jag köpte mitt arabsto i våras fick jag även med hennes sadel, jag tyckte dock den såg liten ut och fick reda på att hon haft denna...
2
Svar
29
· Visningar
2 228
Senast: Patience_ox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI