Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är på jakt efter en sadel av dessa märken.Har blivit lite konfunderad över bomvidderna.Är en 3:a normal och en 2:a smal?
Tacksam för åsikter om dessa sadlar eller förslag på andra bra dressyrsadlar.
Edingburgh är inte rak någonstans, kör på en Wellington. Orkar inte dra upp alla nackdelarna men jag säger bara som så att alla hästar som haft en Edingburgh på ryggen som jag träffat har fått stå minst tre månader innan man kunnat sitta på dem... Men men.
Nu får jag väl hela Edingburgh älskarnas fanclub på mig som vanligt
Jag har hört att alla dessa är samma märke?? Wellington och Windsor ÄR iaf samma, det är jag säker på. Dom har inte raka bommar, dom är väldigt svängda, men det vägs ju upp lite med stoora kilbossor. Jag har också hört att många hästar fått ont i ryggen av Windsor..
Alla dessa tre sadlar är tillverkade på samma ställe av samma tillverkare och dom är exakt lika. Jag tycker att bomstorlek nr 3 kan räknas som normal den är 89 grader.
Jag har hört något liknande nämligen att Edinburg och Wellington är exakt samma sadel. Jag vet att jag klämde och kände på en Wellington i en butik och tyckte att den var väldigt lik min Edinburg, så jag var tvungen att fråga, och fick till svar att det är samma sadel.
Jag har haft både edinburgh och wellington och har inga problem med ryggarna på mina hästar. Har just nu en edinburgh och den är hur skön som helst.
Lite skillnad tycker jag att det är på dem men inte så mycket. Beror nog mer på att de är olika stoppade.
Ja men Windsor och Wellington ÄR samma!!! Är 100% säker, modellerna heter till och med det samma ju. Och det var Windsor som min sadelmakare sa (och en annan har också sagt det) var svängd. Den SER inte så svängd ut pga dom stora kilbossorna, men BOMMEN är fortfarande svängd!
Edinburgh vet jag inget om, har aldrig sett den live. Men Windsor är exakt samma sadel som Wellington, kolla här så ser ni: www.lowenborg.no
Hundträning Har sett exakt samma hända en bekants rumänska rescue. Det gick inte bra. Dom hade alldeles för bråttom. Så låt den landa, inte möta nya...
Islandshäst Det finns massor av åsikter, såklart, men ja jag anser att du kan det. Jag är i samma viktklass som du, kanske aningen tyngre, och 10 cm...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.