Webhotell, tips?

Ishtar

Trådstartare
Nån som har ett bra tips var det finns bästa pris på t.ex. .se .nu eller .com?

Som jag har förstått det finns det många olika vägar att gå för att köpa en sån domän, tips på billigaste tack!

Behöver inte vara dundermycket plats, men gärna liiite mer än 20mb i alla fall.

Mvh Ishtar
 
Sv: Webhotell, tips?

Antar att du är ute efter både domän och webbhotell?

En mycket bra sida när man söker just webbhotell är webbhotellsguiden: http://internetworld.idg.se/tjanster/webbhotell/

Webbhotell som jag själv har använt/använder och kan rekommendera är: Qualitum och Gate9. Den första använder sig av den utomordentliga kontrollpanelen Cpanel, vilket är mycket smidigt, särskilt när man kanske inte kan så jättemycket själv. För prisuppgifter m.m. se www.qualitum.se respektive www.gate9.se

Vad det gäller domäner så vet jag att Loopia (www.loopia.se) är rätt billiga, men går säkert att hitta bättre.
 
Sv: Webhotell, tips?

Tack för snabbt svar, kollar upp.
Jag har gjort en sida åt en bekants kennel, vet inte om hon senare vill ha typ passagen (lånar plats av mig nu) och bara köpa adressen eller om hon vill ha hela paketet. Här har jag ju en del alternativ till henne, tack!

/Ishtar
 
Sv: Webhotell, tips?

Jag har loopia som både domän och webhotell och det är jättesmidigt! Inte så fasligt dyrt heller...
 
Sv: Webhotell, tips?

själv gillar jag www.b-one.net billigt och bra och de ordnar med domän med :) fast funkar inte så bra med alla sorters asp :(
 
Sv: Webhotell, tips?

Att B-one inte fungerar så bra med ASP är en självklarhet :)

b-one har sina sajter på Unix/Linux system och för att få ASP så krävs det extra tillägg, exempelvis ChiliASP som inte klarar av ASP 100% och är på så sätt inget bra alternativ.

De går köra PHP hur bra som helst på b-one


Ska du köra ASP/ASP.NET så kör på IIS (windows servrar)
Ska du köra PHP så går det bra på både Unix/Linux eller Windows.

Ofta (Inte alltid) så följer det med MySQL till sina konto, en del har det som extra tillägg som kostar.
Ska du köra databasen Access så går det bara på IIS (Windows servrar)
 
Sv: Webhotell, tips?

jag har ju då ett hotell ho b-one ohc ahr itne fått häng på ChiliASP än vad är det som går att koda där :S vill ha en sida där jag kan fylla på med nyheter via ett formulär eller liknande hur ska jag gå tillväga :S kan du ngt om ChiliASP jag har då aldrig arbetet med det :S
änmda jag har lyckats med är ett hello world script som funkar :D
 
Sv: Webhotell, tips?

hm loopia tar 66 kr i månaden exkl moms och har begränsad trafik gillar INTE :P
 
Sv: Webhotell, tips?

Jag har hört mycket blandade åsikter om b-one, och mestadels har det varit negativt. Mycket som enligt uppgift krånglar både hit och dit, kanske kan fungera om man bara har en liten sida, men när man kommer upp i storlek och besökar antalet stiger kan det nog börja skita sig... Bara vad jag hört, så kan inte garantera att det är så...
 
Sv: Webhotell, tips?

Tillägg:
många av dom billiga webbhotellen är oftast inget bra, då dom för att tjäna på verksamheten måste trycka in så många användare på samma server att det ofta blir överbelastat.
 
Sv: Webhotell, tips?

ja har inte uppleft ngt negativt än.. doch så är det ca 500 unika besäkare i månaden så det är ju inte så mkt.. men men de kommer... det ända är ju att de kör linux och stödjer då bara ChiliASP fast det vet man ju innan man registrerar sig ;)
 
Sv: Webhotell, tips?

Ishtar skrev:
Nån som har ett bra tips var det finns bästa pris på t.ex. .se .nu eller .com?

Som jag har förstått det finns det många olika vägar att gå för att köpa en sån domän, tips på billigaste tack!

Behöver inte vara dundermycket plats, men gärna liiite mer än 20mb i alla fall.

Mvh Ishtar
http://www.jx.se/ har nu erbjudande 5 kr i månad 60 kr för .org .net .com
 

Liknande trådar

Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Halcyon
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 144
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
855
Senast: Ajda
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 669
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp