- Svar: 16
- Visningar: 1 536
Risports webbchef Lina Nydahl tycker till om avslöjandet om ridningen på Helgstrand Dressage, och hoppas att detta blir startskottet till en rejäl förändring inom dressyrvärlden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I Nyhetsmorgon jämfördes han med Elon Musk av tidningen Ridsports chefsredaktörDet var "nyligen" (typ 1 år sedan kanske) ett stort reportage i Ridsport om Helgstrand och hans affärer i Ridport och den artikeln var väldigt imponerad av alla hans pengar och hans imperium. Det kändes allt annat än kritiskt då, så nu framstår dom som kappvändare tycker jag.
Det var "nyligen" (typ 1 år sedan kanske) ett stort reportage i Ridsport om Helgstrand och hans affärer i Ridport och den artikeln var väldigt imponerad av alla hans pengar och hans imperium. Det kändes allt annat än kritiskt då, så nu framstår dom som kappvändare tycker jag.
Hela redaktionsledningen har bytts ut sen dess så jag tycker nog att de iaf vänder fokus åt rätt håll nu.Det var "nyligen" (typ 1 år sedan kanske) ett stort reportage i Ridsport om Helgstrand och hans affärer i Ridport och den artikeln var väldigt imponerad av alla hans pengar och hans imperium. Det kändes allt annat än kritiskt då, så nu framstår dom som kappvändare tycker jag.
Well, Elon Musk är ju kategori rövhålI Nyhetsmorgon jämfördes han med Elon Musk av tidningen Ridsports chefsredaktör
Alltså jaha det var ju…trevligt
Ja jag visste inte riktigt hur jag skulle tolka det där men det kanske egentligen var en bra liknelseWell, Elon Musk är ju kategori rövhål
Kim Lundin? Samma reporter som för Ridsports räkning spyr galla över distansen i alla tonarter som existerar som fort hon varit på en svensk distanstävling för tidningens räkning?Den var ju i juli i år, mitt under pågående fight mot Tv2 men långt efter att det blivit känt att de hade en dokumentär på gång.
Som sagt inte särdeles kritiskt av Kim Lundin då utan mer stackars stackars dig-frågor som "Hur mycket finns kvar i dag av den unge Andreas Helgstrand som hade världen för sina fötter, men som fått ta emot så mycket hot och näthat? – Jag vill säga så här. Jag är fortfarande Andreas. Vad de än skriver och håller på med hela tiden. – Det är som att folk inte förstår hur vi kan tjäna så mycket pengar, det måste vara för att vi fuskar. Men du kan inte fuska när du driver en sådan här stor verksamhet. När du säljer hundratals hästar så är det ibland en affär som går snett. Men tänk på hur många försäljningar vi har gjort där allt fungerar som det ska."
Nu sa han ju att de jobbat sååå hårt under tio månader för att fixa till allt det som han samtidigt sett först när dokumentären sändes, men det framskymtar inte något särskilt om sådana pågående förändringsarbeten i artikeln heller. Bara sådana som skulle leda till ännu större expansion och att tjäna mer pengar.
Elon musk har drivit klimat-miljö-utvecklingen på bilar. Det finns många hållbarheter men han är en av de som agerat inom hållbart klimat-området.Well, Elon Musk är ju kategori rövhål
Att driva på inom elektrifieringen inom fordonsindustrin ger en knappast frikort för att vara en rövhatt.Elon musk har drivit klimat-miljö-utvecklingen på bilar. Det finns många hållbarheter men han är en av de som agerat inom hållbart klimat-området.
Även en apa kan skriva Shakespeare om den har turAtt driva på inom elektrifieringen inom fordonsindustrin ger en knappast frikort för att vara en rövhatt.
Hon har så länge jag kan minnas stått på barrikaderna som språkrör för ”ni förstör sporten” när det debatterats ”ögonblicksbilder” och berättigad kritik kring vad de visar. Vilket var en starkt bidragande orsak till en lång paus i min prenumeration på Ridsport.Kim Lundin? Samma reporter som för Ridsports räkning spyr galla över distansen i alla tonarter som existerar som fort hon varit på en svensk distanstävling för tidningens räkning?
Fy fan vilken hycklare
Hon har så länge jag kan minnas stått på barrikaderna som språkrör för ”ni förstör sporten” när det debatterats ”ögonblicksbilder” och berättigad kritik kring vad de visar. Vilket var en starkt bidragande orsak till en lång paus i min prenumeration på Ridsport.
Jag har själv ridit för tränare som förespråkat hård hand med rejält stöd på bettet. ”Sågning” i olika former är mer regel än undantag. Överdriven spöanvändning likaså. Hårt spänd nosgrimma och bettet för högt upp är också mer regel än undantag.
Well, Elon Musk är ju kategori rövhål