WBFSHs ranking

Cat_and_rat

Trådstartare
Jag blir lite upprörd när jag läser World Breeding Federations rankinglista över dressyrhästar - "som alltid" är det "fel" hästar som räknas Swedish Warmblood tillgodo...

Istället för att 3:an Briar, 23:an Tip Top, 35:a Max, 88:a Healeys Beluga, 89:a Mr G de Lully och 130:e Cambays poäng räknas så

räknas de mer blygsamma poängen för 89:e Mr G De Lully, 107:a Bourbon (som ju ej är svenskfödd!), 130:e Cambay, 138:a Mr Bean, 144:a Baccus de Light och 167:e Minna !

Varför kan det aldrig bli rätt ??
Orkar inte för stunden räkna på vilken plats Svenskt halvblod skulle hamnat på...(nuvarande poäng ger en 9:e plats).

Sv: WBFSHs ranking

Cat_and_rat skrev:
Jag blir lite upprörd när jag läser World Breeding Federations rankinglista över dressyrhästar - "som alltid" är det "fel" hästar som räknas Swedish Warmblood tillgodo...

Istället för att 3:an Briar, 23:an Tip Top, 35:a Max, 88:a Healeys Beluga, 89:a Mr G de Lully och 130:e Cambays poäng räknas så

räknas de mer blygsamma poängen för 89:e Mr G De Lully, 107:a Bourbon (som ju ej är svenskfödd!), 130:e Cambay, 138:a Mr Bean, 144:a Baccus de Light och 167:e Minna !

Varför kan det aldrig bli rätt ??
Orkar inte för stunden räkna på vilken plats Svenskt halvblod skulle hamnat på...(nuvarande poäng ger en 9:e plats).
och Spender fanns väl inte ens med som SWB, vill jag minnas...

Helen

Vilka är det som gör listan? Ibland undrar man om det är med vilje? Hur kan det annars bli så här jämt?!!

Det har jag inte kollat men det är ju inget ovanligt.
Tror det var bl a TipTop som var skriven som "unknown" länge.
Undrar när ASVH ska ta tag i detta ? Det är ju en negativ marknadsföring som pågår och det borde ju gå lätt att rätta till...

Cat_and_rat skrev:
Det har jag inte kollat men det är ju inget ovanligt.
Tror det var bl a TipTop som var skriven som "unknown" länge.
Undrar när ASVH ska ta tag i detta ? Det är ju en negativ marknadsföring som pågår och det borde ju gå lätt att rätta till...
Det har du rätt i - skicka mail till ASVH och berätta vad du sett..

Helen

Nå, det har jag gjort vid ett par tillfällen förut...Och det blir aldrig ändring.
De verkar inte ha tid/eller intresse för det...:crazy:

Cat_and_rat skrev:
Nå, det har jag gjort vid ett par tillfällen förut...Och det blir aldrig ändring.
De verkar inte ha tid/eller intresse för det...:crazy:
Då kan du skriva till ridsport och fråga om inte dom tycker att det skulle vara intressant att räkna på vad det skulle bli för poäng om allt var som det skulle i dem där listorna. Då kan ju dom skriva en artikel om det samtidigt. :D :angel:

Helen

Ser till min glädje att uppgifterna nu är ändrade !
Jag får ta tillbaka det jag skrev om ASVHs ointresse.

SWB ligger på tredje plats i både dressyr och fälttävlan.

Liknande trådar

Avel Har ni sett, vad kul!!!! Kopierat från ASVHs hemsida : Nyheter 2007-03-13: ASVH har klättrat upp till 2:a plats på World Breeding...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: Ralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam