Undrar lite om det här med Wången. Vet att det är en skola med islandshästar men är det svårt att komma in??:confused: Vet någon någon hemsida man kan läsa lite...Fst det är visserligen några år innan jag ska börja där men bra att veta om man måste ha MVG i alla ämnena...;)

//loddie:D

Senast ändrad:
Sv: Wången

Wången är en travskola som nu i år har börjat med islandshästinriktining. Vill själv veta lite om det, om jag nu ska söka dit nästa år. Har letat hemsida men hittar inget om islandshästar, men d har en travsida, http://www.skola.krokom.se/wangen/ . Har för mej att jag hart hört att intagningspoängen inte var allt för höga i år.

Jag funderar också på Wången. Dock är det 1,5 år tills det blir min tur men tänka kan man ju :angel:

Sidan som var länkad var ju bara för trav och galopp skolan, eller?

Jag tror inte att islandshästinriktinen har en egen hemsida än..

Hoppas det :)!
Vet någon vad det är för intagnings poäng iaf?

Jag kommer inte ihåg exakt, men de var väl inte så höga?
Jag trodde personligen att de skulle vara högre..

Ja jag har också för mej att dom var rätt så låga, men det kanske bara är första året. Någon som vet intagnings poängen till Dille?

Jag mailade till Wången och här är svaret:

"Hej
Kul att ni är intresserade av vår gymnasieutbildning.
På vår hemsida finns under "Nyheter" hänvisas till "Utbildningar" där alla våra utbildningar presenteras i korta ordalag. För ytterligare information klicka på hänvisningen till "Islandhästförbundet". Gå där in på "Utbildningar" och sedan på "Wången".
Om du vill ha information i handen så skickar jag gärna till dig.

Vi har ingen Öppet hus dag, utan alla är välkomna när som helst. Jag guidar och informerar. Meddela bara vilken dag ni vill komma. Du kan också få lista över de elever som går vår profil Islandshäst så att du kan kontakta dem.

När det gäller egen häst så gäller just nu följande. Elever i åk 1 och 2 kan inte ta med egen häst till Wången. Vi kommer att se över detta inför nästa läsår. Det finns stallar i Wångens närhet som tar emot häst och vi kan hjälpa till med att ta kontakt med dem.
Intagningspoängen låg omkring 200 p. Snittet omkring 240 p

Välkommen till Wången

Med vänliga hälsningar
Karin Ranefall
Studierektor Travskolan Wången"

Nyheter står mitt på sidan. Under utbildningar får man gå in på travgymnasiet och sedan finns info om islandshästprofil.
Angående att ta med egen häst får man det även från åk 1, men den kan inte stå uppstallad på Wången utan i närliggande stall.

/Eila

Oj vad duktig du har varit och mejlat. Tack för all information, skit bra :).

Eila skrev:
Jag mailade till Wången och här är svaret:

"Hej
Kul att ni är intresserade av vår gymnasieutbildning.
På vår hemsida finns under "Nyheter" hänvisas till "Utbildningar" där alla våra utbildningar presenteras i korta ordalag. För ytterligare information klicka på hänvisningen till "Islandhästförbundet". Gå där in på "Utbildningar" och sedan på "Wången".
Om du vill ha information i handen så skickar jag gärna till dig.

Vi har ingen Öppet hus dag, utan alla är välkomna när som helst. Jag guidar och informerar. Meddela bara vilken dag ni vill komma. Du kan också få lista över de elever som går vår profil Islandshäst så att du kan kontakta dem.

När det gäller egen häst så gäller just nu följande. Elever i åk 1 och 2 kan inte ta med egen häst till Wången. Vi kommer att se över detta inför nästa läsår. Det finns stallar i Wångens närhet som tar emot häst och vi kan hjälpa till med att ta kontakt med dem.
Intagningspoängen låg omkring 200 p. Snittet omkring 240 p

Välkommen till Wången

Med vänliga hälsningar
Karin Ranefall
Studierektor Travskolan Wången"

Nyheter står mitt på sidan. Under utbildningar får man gå in på travgymnasiet och sedan finns info om islandshästprofil.
Angående att ta med egen häst får man det även från åk 1, men den kan inte stå uppstallad på Wången utan i närliggande stall.

/Eila

vad kul!! fast hoppas att dom ändrar så att man kan ta med sig egen häst:D vill inte lämna min söta isis hemma....fast det e ju 2 år kvar..:angel:

//loddie

Går du också i 8:an? Jag med , men jag längtar ändå som fan till gymnasiet :D. Wången, tänk och gå där! Fast jag vet inte om jag pallar med intagnings poängen :/. Tiden får avgöra.

Vilka här tänker söka till Wången nästa år?
Jag tänker i alla fall göra det, kommer gå om ettan där förhoppningsvis.:banana:

MDom skrev ju att man kunde ta med häst, men inte ha den i skolstallarna, dom hjälper ju dig att fixa stallplats ;)

gloria: Jag går i ettan på ett "vanligt" gymn, har inga planer på att gå om ettan, men fan vad det vore roligt att gå där :D

Ska söka dit till nästa år och till dille, hoppas att jag kommer in på nån av dem :P.

Går du i nian nu eller åttan?
Vad väljer du som tredje val då ?

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
705
Senast: Squie
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka