VW Caddy som hundbil

Rugge

Trådstartare
Är i tagen att skaffa en VW Caddy och ha den som andra bil och hundbil.

Är nyfiken på hur ni som har Caddy eller liknande modeller har löst det med bur till hundarna.

Kommer själv behöva bur/galler med plats för två goldenhanar.

Är i tagen att skaffa en VW Caddy och ha den som andra bil och hundbil.

Är nyfiken på hur ni som har Caddy eller liknande modeller har löst det med bur till hundarna.

Kommer själv behöva bur/galler med plats för två goldenhanar.
Jag har några kompisar som har Caddy's eller liknande bilar, de som har blivit absolut bäst har måttbeställt burar/inredning.

Jag har/haft 2. Förut en vanlig Caddy, nu en caddy maxi. I den gamla hade jag en dubbelbur jag köpt begagnat och i denna har jag en trippelbur som är måttbeställd till bilen.

Jag har haft en caddy, skåpmodellen. Har haft lite olika burlösningar men det som funkade bäst som vardagslösning var en dubbelbur från Robust till de 2 hundarna jag hade då.

Jag har en Caddy Life Maxi med en upphöjd dubbelbur bak och en baksätesbur. Båda burarna är specialbyggda för min bil. Jag kan packa under dubbelburen och har plats för en extra passagerare bredvid baksätesburen. Alla 3 burarna är ganska rejält tilltagna.

3A6F9307-BECC-48C7-8037-92733F8EFF07.webp

Jag har en Caddy Life Maxi med en upphöjd dubbelbur bak och en baksätesbur. Båda burarna är specialbyggda för min bil. Jag kan packa under dubbelburen och har plats för en extra passagerare bredvid baksätesburen. Alla 3 burarna är ganska rejält tilltagna.
Åh vill du fota baksätesburen? :)

Åh vill du fota baksätesburen? :)
13462AF9-BBFD-4E34-9D4C-71AD17192E5B.webp

Här är den. Jag har fällt ryggstöden på 2 säten och buren står uppepå. Har ett säte uppfällt bredvid buren där kan jag ha en extra passagerare. Man kan ta ut hela sätena också, men jag valde att ha såhär dels för att det blir snyggast tycker jag, men också för att det ska vara smidigt att ta ut buren och bara fälla upp sätena vid behov av fler säten och färre burar ;)

Väcker liv i gammal tråd istället för att starta en ny. Funderar på om vi skulle skaffa en skåpbil och då en caddy. Har kommit så långt att vi nog inte måste ha en Maxi, men sen - Cargo eller Life? Vad har ni andra och vad föredrar ni?

Vi behöver egentligen bara två platser men blir värme och AC bättre i en Life? Blir det trevligare för hundarna att åka i en life? Eller är skåp att föredra när det är soligt?

Sen att det verkar omöjligt att hitta en nyare, fyrhjulsdriven som också är automat, det är en helt annan sak. Tips på likande bil med kriterierna ovan tas också emot :)

Jag köpte en caddy, sådär 2 sittsig, ångrade mig snabbt eftersom jag inte alls tyckte om att köra den. Kändes som att köra en konservburk, ingen AC heller bak för hundarna, och då tänker jag både värme och kyla.

Nästagång blir det en life istället. Bättre komfort både för människor och hund.

Rutor kan du ju tona ganska mörkt för att skydda mot solen.

Väcker liv i gammal tråd istället för att starta en ny. Funderar på om vi skulle skaffa en skåpbil och då en caddy. Har kommit så långt att vi nog inte måste ha en Maxi, men sen - Cargo eller Life? Vad har ni andra och vad föredrar ni?

Vi behöver egentligen bara två platser men blir värme och AC bättre i en Life? Blir det trevligare för hundarna att åka i en life? Eller är skåp att föredra när det är soligt?

Sen att det verkar omöjligt att hitta en nyare, fyrhjulsdriven som också är automat, det är en helt annan sak. Tips på likande bil med kriterierna ovan tas också emot :)

Jag kör en Caddy Maxi Life. Är väldigt nöjd med den som hundbil! Jag gillar Maxin, hundarna har verkligen gott om plats. Min dubbelbur bak är 110x110, och då har jag fortfarande en rad med baksäten kvar.
Den är mer en personbil än en skåpbil, inte alls lika burkig som min tidigare Caddy 4motion var :)

Min är en 2016, fyrhjulsdriven och automat. Hade gärna haft en lite nyare, men jag blev snål 😁

@AraSlei & @Rugge tack för svar! Då ska jag kolla på en Life :) Är Maxin bredare än den vanliga eller är det bara längden som skiljer? Dottern är såpass stor nu att hon också har körkort och bil samt att hussen har ”vanlig” bil så tänker ändå att jag inte behöver mer än passagerarsätet. Så kanske räcker med en vanlig i storlek?

Jag är också lite snål, men efter att ha kört nyare Volvo de senaste 6 åren så tror jag att jag är lite för kräsen för att inte vilja ha en lite nyare. 🙈

@AraSlei & @Rugge tack för svar! Då ska jag kolla på en Life :) Är Maxin bredare än den vanliga eller är det bara längden som skiljer? Dottern är såpass stor nu att hon också har körkort och bil samt att hussen har ”vanlig” bil så tänker ändå att jag inte behöver mer än passagerarsätet. Så kanske räcker med en vanlig i storlek?

Jag är också lite snål, men efter att ha kört nyare Volvo de senaste 6 åren så tror jag att jag är lite för kräsen för att inte vilja ha en lite nyare. 🙈

Jag tror att det bara är längden som skiljer!

Men gud, är hon så gammal redan? Då förstår jag att du klarar dig med en tvåsitsig 😊
Då borde utrymmet räcka när du ta ur baksätet.
Jag ska beställa till en baksätesbur till min, så planen är att ha dubbelburen bak och en bur där 2-delen av baksätena är. Då blir det tre rejäla burar och det tänker jag att jag kommer långt på.

Förstår det 🙈 alltså de har gått upp så mycket i pris de senaste åren. En kompis köpte en likadan som min, fast en 2018 som hade gått typ 5000 mil, för fyra år sedan. Hon gav lika mycket för den som jag gav för min när jag köpte den förra året, en -16 som hade gått 12k 😬

Jag tror att det bara är längden som skiljer!

Men gud, är hon så gammal redan? Då förstår jag att du klarar dig med en tvåsitsig 😊
Då borde utrymmet räcka när du ta ur baksätet.
Jag ska beställa till en baksätesbur till min, så planen är att ha dubbelburen bak och en bur där 2-delen av baksätena är. Då blir det tre rejäla burar och det tänker jag att jag kommer långt på.

Förstår det 🙈 alltså de har gått upp så mycket i pris de senaste åren. En kompis köpte en likadan som min, fast en 2018 som hade gått typ 5000 mil, för fyra år sedan. Hon gav lika mycket för den som jag gav för min när jag köpte den förra året, en -16 som hade gått 12k 😬
Ja hon är redan så gammal, helt galet! Grabben så gammal att han får köra moped, vilket blev en UTV så skjuts av dom är i dagsläget minimal :D vilket gör att det på sin höjd är hussen som kan tänka sig att åka med och kanske en och annan passkytt till hösten.

Med tre så stora burar kommer du långt! Gråtussarna är ju inte så stora så kan jag ha två mindre framför en större dubbelbur så bör jag ändå ha en hel del kvar till packning. Då slipper jag dessutom takboxen som är standard på Volvon idag :D

Bilpriser överlag är inte roliga. Och din historia är inte rolig, kanske för kompisen men inte för dig… bilaffärer är verkligen förlustaffärer hur en än gör.

Dock var utbudet för life inte direkt bättre om jag vill ha automat och fyrhjulsdrift. Tur jag inte har bråttom!

Ja hon är redan så gammal, helt galet! Grabben så gammal att han får köra moped, vilket blev en UTV så skjuts av dom är i dagsläget minimal :D vilket gör att det på sin höjd är hussen som kan tänka sig att åka med och kanske en och annan passkytt till hösten.

Med tre så stora burar kommer du långt! Gråtussarna är ju inte så stora så kan jag ha två mindre framför en större dubbelbur så bör jag ändå ha en hel del kvar till packning. Då slipper jag dessutom takboxen som är standard på Volvon idag :D

Bilpriser överlag är inte roliga. Och din historia är inte rolig, kanske för kompisen men inte för dig… bilaffärer är verkligen förlustaffärer hur en än gör.

Dock var utbudet för life inte direkt bättre om jag vill ha automat och fyrhjulsdrift. Tur jag inte har bråttom!

Sorry, jag hade missat att du svarat!
Helt galet :D

Ja, men jag hoppas det! Har frågat om pris på att montera lådor under dubbelburen så får jag lite extra förvaring också, just för packningens skull.
Takbox slipper man ju gärna om man inte måste :D

Nej, uff.. det sjuka är att jag tror jag får tillbaka pengarna om jag skulle sälja den nu, 1 år och drygt 3k mil senare 😅

Sorry, jag hade missat att du svarat!
Helt galet :D

Ja, men jag hoppas det! Har frågat om pris på att montera lådor under dubbelburen så får jag lite extra förvaring också, just för packningens skull.
Takbox slipper man ju gärna om man inte måste :D

Nej, uff.. det sjuka är att jag tror jag får tillbaka pengarna om jag skulle sälja den nu, 1 år och drygt 3k mil senare 😅
Lådor under låter som en strålande idé, förvaring kan man inte ha för mkt av! Jag åker runt med min takbox 24/7 :D

Iof så är det ju positivt att priserna håller i sig för de som redan köpt eller ska köpa.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver skaffa ny lösning för hundarna i bil. En beg. äldre VW Caddy ska de åka i framöver, och då skulle jag vilja ha dem i dubbelbur...
Svar
4
· Visningar
606
Senast: Bison
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
827
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 534
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
328
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama