Volymschampo?

MiniLi

Trådstartare
Ska ställa ut min aussie senare i sommar, och behöver inhandla något bra schampo. Min lilla skrutta kommer möta ett gäng pälsmonster och skulle behöva lite hjälp på vägen med volymen :angel:

Hårspray och sånt får man ju inte använda, men kanske finns det typ volymschampo?
Tips?

Sv: Volymschampo?

Egentligen får man väl inte använda volymschampoo heller (å andra sidan är det nog inte många som bryr sig och det blir nog svårt att kolla upp om de vill göra kontroll..).

Borde det inte bli mer fluff om man torkar hunden med hårblås efter badet? (med kall luft såklart)

Jag fönar alltid mina katter efter bad, trodde det var en självklarhet på långhåriga djur för att slippa krusig och tråkig päls? :D

Det blir absolut mera fluff om man fönar, det gör jag på min och använder då mild värme. Mest för att få pälsen att ligga rätt. Hunden tycker det är hur skönt som helst.

Annars kan jag tyvärr inte tipsa om just volymschampo, då jag själv använder ett som fuktar pälsen maximalt (för snygga behäng). Iofs så ger det ju lite volym det med, genom att pälsen inte klumpar, eller vad man ska säga.

Jo det ska jag göra! Men tänkte att det kunde vara najs med en bra grund ;)

Om man inte har en ras som ska ha krullig päls ;) här skrubbas det med handdukar och sedan, om man inte stängt sovrumsdörrarna, i sängar...

Du kanske kan använda ett volymschampo för människor på kroppen? Föna och borsta mothårs med karda, det borde skapa en del fluff.

Ja det kanske är en ide :)

Har en känsla av att det blir en tidig morgon när vi ska iväg, jag menar - om jag fönar och fluffar kvällen innan kanske det plattar till sig över natten! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 124
Senast: Pilot
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 616
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!