Nej löst? Men jag tänker att om de verkligen brydde sig skulle de ju inte åka dit? Eller journalisterna inte filma, eller publiken inte titta/resa dit. Det skulle ha ganska omedelbar effekt gissar jag.
När det gäller kläder vet man ju inte nödvändigtvis exakt vilket plagg som är gjort av någon med eländiga förhållanden. Men i det här fallet vet man att man står i en stadium som är byggd av slavar, som dött och aktivt levererar pengar till ett förbund som stöttar slaveri? Samma sak med OS naturligtvis, men i fallet byggena i Ryssland var det ju lite mer vagt ändå.
Det är ju konstaterat att innan fotbollen är det lite upprörda känslor, när fotbollsmatcherna startat är allt förlåtet och Qatar går plus i marknadsföringen ändå. Dvs de kommer absolut vinna på dealen.
Men absolut, lätt för mig att vara förvånad som inte bryr mig om sporten. Jmf distansritt, där har det reagerats och aktiva beslut tagits. Borde ridsporten bara åkt dit med sina hästar och kört på en armbindel och hålla handen för munnen innan de tävlade?