Vm hästarna?

P

pia88

Någon som vert vart alla fina Vm hästar tog vägen efter VM? :love:
Jag mena Silfurtoppur vet man ju och samma med Reynir men alla andra? och vem var hästen valdimar Bergstað red på på avslutningscermonin? Han tävlade väl bara Feykivindur eller? var det kanske hans gamla häst som han tävlade på NM, på strömsholm :idea: kanske inte :S

MVH
Jodd

Sv: Vm hästarna?

Silfurtoppur såldes till dalarna men dom andra vet jag inte...det var nåt avelssto från Island som såldes till Tyskland oxå..hmm vet inte mycket mer..sorry.. :banana:

mvh loddie :)

Tjao, vet att två av avelston fr avelsvisningen (har inte namnen i huvudet) åkte hit te sthlm för betcäkning med mökkur o sen nu är de tebax i tyskland ;)

åh... hon va fiin :) och siggi såg inte så lång ut på henne som han gjorde på Reynir :P

//jodd

det var en sån smäcker häst så han såg vällllldigt lång ut på honom :P hehe aa det är inte snyggt iaf :D

soft mee islandshästar skrev:
Silfurtoppur såldes till dalarna men dom andra vet jag inte...det var nåt avelssto från Island som såldes till Tyskland oxå..hmm vet inte mycket mer..sorry.. :banana:

mvh loddie :)

Vad jag vet så kommer Silfurtoppur att tävlas av Gardar Gislason eftersom dom ska sälja Krapi.

Krapi är redan såld. Såg honom med sin nya ägarinna på Kappis hösttävlingar.

/Malin

Det gick ok. Det var deras första tävling och de känner nog inte varann så bra. Men Krapi såg välmående och nöjd ut!
Det är en ungdomsryttare som har honom.

/Malin

Kul :), Krapi är så fin. Jag får väl sitta hemma och avundas på henne nu då ;P.

ja det måste vara reynir han såg läääälidigt lång ut på....ser själv lång ut på min häst när jag sitter stolsits :smirk: men hon går bättre när man rider så :banana: !!

//loddie :d

vet även att hästen som Sigurður Straumfjörð Pálsson red ( Prins frá Syðra-Skörðugili) såldes till Sundsvall i Sverige :D

Sverige har många fina hästar nu efter VM:et :love:

//loddie

Ja Prins såldes till Sundsvall / Alnön till en man vid namn Hans Nordin.

vad jag vet så kostade VM-hingstarna runt 1 miljon o Silfurtoppur frá Lækjamóti kostade 500.000 svenska kronor tror jag. mellan en halv miljon-en miljon kostar dom tror jag :cool:

//loddie

Jo och vad jag vet så kan dom stiga högre ändå!! :smirk: det e väl bara att börja spara barnbidraget muhaha :D

/jodd

de som har pengar och de som satsar på avel och sånt förmodligen :D

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 334
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 663
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka