VM-affischen som canvastryck

kopur

Trådstartare
Beställde jag från SIF när jag såg annonsen i senaste Islandshästen. Jag var inte på VM själv, så jag hade inte sett denna produkt IRL, men tänkte mig att det skulle vara ett tryck på tyg som man t ex skulle kunna sy fast bak på en jacka.

Till min förvåning var canvas istället ett tjockt material, som måste vara tänkt att ramas in, som en tavla. :o

Finns det någon fler här som köpt? Har ni ramat in och i så fall hur? Tips mottages tacksamt!

Kopur - som hade snöat in på att sy fast trycket bak på en jeansjacka...

Sv: VM-affischen som canvastryck

Engelska och betyder:

segelduk, tältduk; kanfas;
under ~ i tält, under segel
2 duk; tavla
3 koll. segel
4 boxn. ringgolv

I dagens datoriserade språk är det en canvas du arbetar på i datorn i ex. Photoshop och Illustrator. En canvas i dag är en "målarduk" som inte behöver vara textil utan kan vara papper kartong m.m.

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

Tänk vad mycket man får lära sig här på Buke!

Kopur - allt mer allmänbildad :)

Så, hur kommer du göra med den i framtiden?

var det den där de hade "förvanskat" färgerna eller orginalet?

Hur stor var den, och fanns det bild i tidningen?

Jag tror att det var den,

marijaa skrev:
var det den där de hade "förvanskat" färgerna eller orginalet?

Ja, tyvärr tycker jag att färgerna inte är riktigt lika fina...

Till andra som frågat kan jag berätta att storleken är ca 29,5 cm hög och 19 cm bred. Det fanns inte någon bild i tidningen.

Man har även gjort om bilden lite så att den mer ser ut som en oljemålning än som ett foto - det kan man ju ganska lätt göra själv med en bild i datorn också. Det tycker jag var riktigt fint.

Ju mer jag tänker på den som en oljemålning istället för ett tygtryck eller foto desto mer tycker jag om den! Priset 40 kr inkl frakt får man ju säga var väldigt bra för en "oljemålning"!!!

Jag får skaffa en passande ram till den helt enkelt! Har redan satt upp en VM-affisch i stallet så den här "dyrbara målningen" får hänga hemma! (En kompis har föresten skurit bort texten från VM-affischen, klistrat upp den på en skiva och ramat in. Jättefint!)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattungen på Ölandsbron
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka