Vitt foder?

Centaur

Trådstartare
Jag hittar ju inget träns med vitt foder som jag gillar så tänkte ta ett utan och modifiera det lite. ;) Dvs få en sadelmakare att byta till vit fodring!

Jag förställer mig ett riktigt maffigt vitt foder... :d Men hur mkt vågar man låta det sticka ut på varje sida utan att det ser skumt ut??

Hade tänkt köpa ett nytt träns och fixa till, MEN det är såhär att lilla djuret är otroligt kinkig med sina träns... :crazy: Han har ett rundsytt träns och ett kandar från Hubertus som han gillar. Övriga träns tycker han inte om, han blir helt konstig att rida. :o

Kandaret har jag redan fått sytt upp en megabred nosgrimma till så den rör jag inte. Men det kanske skulle gå att byta fodringen på tränset?? Egt tycker jag nosgrimman på det är för smal för hans huvud, men om man låter fodringen sticka ut en del så blir den ju bredare! :D Frågan är dock hur mkt... Som den är nu så är nosgrimman 3 cm bred, här är en bild (ser väldigt rött ut på bilden men har ingen bättre..):

IMG_0407.jpg

Visa gärna bilder på era vitfodrade träns! Ni som tycker vitt foder är ute behöver inte svara... :devil:

Sv: Vitt foder?

appråpå ingenting men vad är det för stl på tränset? antar att det är ett hubertus classic? din häst ser ut att ha rätt stort huvud men tränset passar bra ändå. anser du att dom är stora i storleken?

det är stl full. :) han har inte så stort huvud men hela han är stor. ;) han har långt typisk fullblodshuvud, smal runt nosen.. på bilden där så har han ju ett bridongbett med väldigt små ringar, där sitter nackremmen på näst yttersta hålet tror jag. Med vanligt bett någonstans mitt i. Käkremmen på näst innersta.

hubertus finn i x-full också, mitt kandar är i xfull eftersom den stl fanns i affären... men upplever inte att det är jättestor skillnad. några cm kanske.

okej, tack! väldigt fint träns iallafall!

vart kan man få tag på hubertus i x-full? henriksson har väl bara full vad jag sett?

Du kan ha nästan 1cm vitt på varje sida tycker jag!
Har också letat mig blå efter ett snyggt träns med vit bred fodring men det lutar åt att h*n som sydde din kandarnosgrimma får sy upp en åt mig.

Okej då borde den bli ca 4,5 cm inkl fodring med lite snabb huvudräkning. :D Eftersom den är 3 cm totalt nu, och nuvarande fodring knapt syns, så drar jag av 0,5cm för den = 2,5cm+1cm+1cm=4,5cm. Det låter ju utmärkt! :)

Nästa fråga: låta snoken vara kvar eller ta bort den?

Låter perfekt med 1cm ut och sammanlagt 4,5cm :d - liknande sånt jag vill ha ju! :love: Har ingen sadelmakare här i trakten som kan fixa till, mitt drömträns finns inte, och jag har så gott som nästan mitt drömkandar (GL, det närmaste jag kommer):D
Tycker snoken ska vara kvar!
Men förresten, kolla med sadelmakaren så inte snoken hamnar konstigt på fodringen... 1cm är ju ändå en del så nosremmen kanske ser konstigt ut? Just för att det är vitt så syns det även mer? Inte så kul att ha en lång achenrem nedstickandes. Dock kan du lösa det så som GL - med att lädret går ner (V:et) precis över achenfästet - skitsnyggt! :d

Senast ändrad:

snokremmen ska vara kvar. Din häst passar bäst så tycker jag :D

Borde det inte gå att få flärpen till snokremmen UNDER det vita fodret? Det borde kunna bli snyggt så är det inte något brunt som skär av det vita på ovansidan........

Vet inte, har aldrig sett någon sådan lösning men tänkte att om du testar så vet jag ju om jag ska sy upp en likadan sedan:angel:

Tycker du har fått bra svar redan. Men eftersom jag vill visa upp min häst igen lägger jag ut en bild på hans svarta träns med vit fodring. Dock är hans nosgrimma ändå rätt smal. Tycker du ska ha en rätt bred på din häst, ser ut att ha lite "längre" huvud än min "ponny".

Vitfodrat

"Snoköglan" kan du ju faktiskt be om att göra lite längre kanske?! Fast inte för lång. Du kan ju allrid måla den vit där fodret är så syns den inte :angel:

Tror ditt träns kan bli riktigt snyggt med vitt foder, sen om du kombinerar med något flaschigt pannband kommer det bli en glo-magnet

100_2942.jpg

Här ser man hur man löst det när man har litegranna mer fodring (inte så mkt som du vill ha), på Hansbonosgrimma
V-form ner över achenfästet :d
060603-04001.jpg

GL-kandar

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 880
Senast: super
·
Utrustning Jag letar efter ett rundsytt träns till min häst men kan inte hitta något jag tycker är perfekt. Så nu ber jag om tips! Önskemål: Svart...
Svar
15
· Visningar
1 667
Dressyr Jag planerar att beställa ett rundsytt kandar till min häst, men har en del bekymmer för hur jag ska lösa det utan att det passerar...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 470
Senast: Deimion
·
Dressyr Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
3
· Visningar
1 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka