vitlöksmineral

G

Glorfindel

Jag ska köpa mineraler och behöver även köpa vitlök till mina hästar. En nära vän tipsade mig om att det fanns Wiromins vitlöksmineral. Är det någon som har erfarenhet av den typen av mineralfoder? Är det prisvärt och täcker det även "vitlöksbehovet"? Är det smakligt (för hästen ;) )?

Tacksam för svar! :bow:
Magdalena

Sv: vitlöksmineral

Ingen aning ang det. Men nått som jag vet (tycker) är att jag hellre ger vitlöken i pulver, än i de där flarnbitarna. Jag är en sån där knäppis som gärna smakar på dä jag ger hästarna :d o pulvret var ok. Men ett sånt där flarn....ja jag höll på o dö!!!!!...såååå starkt :devil: å ja ä en sån där som älskar vitlök, o mkt stark mat. nu kommer ja inte ihåg vilken sort jag smakade på, o dä ä kanske olika från sort te sort.?

Men det beror ju på hästen. Äter den inte det ena, så prova det andra.

Är ju en smaksak, både hos hästen o ägaren.

Lycka till. Hoppas ngn annan kan svara på din fråga. För detta jag skrev, var ju inte alls vad du frågade om...tänkte bara att dä kanske inte gjorde nått... :confused:

MVH :bump:

Senast ändrad av en moderator:

Tack för svaret! Jag har faktiskt funderat lite på det där med pulver och flarn. Så jag blev glad för ditt svar! Jag får väl söka vidare på vad vitlöksmiineral innehåller. Tycker du vitlök fungerar bra till din häst? Insekter/luftvägar? :bump:

Jag ger mina vitlöksmineraler. Jag har hippos. Jag har även varit inne på lidl och köpt pelletrerad vitlök. Till ardennern ger jag hippos vitlöks flingor. Blöter bara upp det lite så det inte blir så starkt.

Glorfindel skrev:
Tack för svaret! Jag har faktiskt funderat lite på det där med pulver och flarn. Så jag blev glad för ditt svar! Jag får väl söka vidare på vad vitlöksmiineral innehåller. Tycker du vitlök fungerar bra till din häst? Insekter/luftvägar? :bump:[/

Nu i våras hostade två utav våra gamla damer.Har alldrig hostat förut, lr över huvud taget varit sjuka. Vitlöken funkade perfekt! De slutade, ganska så snart me hostning o harkling! Vet inte riktigt hur lång tid det tog, men de var ju två som slutade hosta innan en burk på 1/5 kg tog slut, o då fick de den rekommenderade dosen, som stod på burken. Ang insekterna så stror jag att det hjälpte bara en aning, där på försommaren, sen så slutade jag ju me vitlöken.

Hoppas dä går bra. Hur vitlöken fungerar tror jag är ganska individuellt. Den är ju lite inflammationshämmande. Själv tar jag det för magen, trot lr ej. Har en riktig krångelmage. Folk brukar säga att jag är rent tokig när jag tar nått så starkt mot dålig mage, men det hjälper. Magen håller sig i schack, o jag märker av om jag inte har ätit på ett tag. Men ja käkar ju inte varje dag, då skulle väll min omgivning få spunk av lukten :bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 841
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38