Vitlök - e-vitamin

eldione

Trådstartare
Jag ska börja ge min häst vitlökstillskott och e-vitamintillskott hade jag tänkt mig. men så står det ju att vitlök är riklig på diverse olika vitaminer, däribland e-vitamin.
Så jag undrar hur mycket det kan tänkas finnas? jag ska ge Hippo Vitlök 100% och han behöver drygt 250mg e-vitamin till om dagen. Antar att det inte finns så mycket e-vit i vitlök? men hur mycket isf? Nån som har minsta lilla aning :crazy: :bow:
 
Har haft vitlökstillskott och på det paketet som jag hade (vet inte om det är samma märke) rekomenderade dom att ge 2 msk sånt, minns inte om det var till stor häst eller om det gäller ponnyer också. :d
 
Jag har vid nått tillfälle har räknat ut att det blir mycket billigare att ge vanlig vitlök (färsk pressad) och e-vitamin än detta "bland preparat". Men det var ett tag sedan så det kanske har ändrats...
 
Jag ska inte ge blandat utan var för sig :)
Och så kom jag på att det inte var 60g utan 15 jag skule ge :crazy:
 

Liknande trådar

Foder & Strö För ett år sedan skadade sig min häst (arab, nu vallack, snart 2,5 år) i ena hasen (han var då drygt 1 år gammal) vilket ledde till en...
Svar
4
· Visningar
1 377
Senast: Corax
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 817
Senast: alazzi
·
Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 585
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hörde en kommentar om keratosis pilaris (=det hudproblem jag är drabbad av) i min funktionsmedicinska favorithälsopodd, och att...
Svar
3
· Visningar
2 362
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp