Vitaminer och mineraler vintertid???

Gilette

Trådstartare
Vad bör man ge för vitaminer och mineraler vintertid? och hur mkt varje gång?
Har nuvarande bara B-vitamin, men borde nog lägga till lite andra oxå men frågan är vilka vitaminer som är bra att ge?

Sv: Vitaminer och mineraler vintertid???

Om du har analyserat hö eller ensilage så kan du räkna ut foder start och då ser du hur mycket mineraler du behöver lägga till.
Det finns jätte många olika mineraler.
Och brukligt är väl att ge 1/2 till 1 dl om du har hyfsat grovfoder.
Jag ger alltid året runt mineraler. Jag ger krafft miner vit 0,75 dl.
Jag har ändå ett bra grovfoder, men med mycket kalcium i så minervit passar bra. viktigt att veta vad som finns i grovfodret annars kan det bli överdosering som kan vara giftig om "höftar".
Lycka till!

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 740
Senast: Krålus
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 756
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Boxvila efter ledinjektion
  • Reklamera häst