vitaminer/mineraler som sätter igång brunsten

Moppa123

Trådstartare
Kan man påverka brunsten (humörsvängningarna :) ) med vissa tillskott? tex vitaminer (B-vitamin???) eller några mineraler som ger en extra hormonskjuts?!

Alltså om man tex ger B-vitamin kan ett sto då bli " mer/värre brunstig" än om man inte ger extra B-vit.
 
Nej, och har hon stora problem under brunsterna så borde du låta en veterinär kolla äggstockarna för det kan finnas nån cysta som gör ont.
Om det inte finns nåt fel så kan du ge speciella örter som dämpar brunsten, t.ex munkpeppar.
 
tack för era svar :)
Jag hörde ett påståendet i stallet och jag blev lite brydd och tveksam. Men då kan man ge B-vitamin utan att oroa sig för att "den stora brunsten" kommer som ett brev på posten :banana:
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 919
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 843
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 005
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 790
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp