Vitaminer & mineraler; flytande/pulver/pellets ???

B

BebbeBaby

Jag undrar om det är någon skillnad på hästens upptagningförmåga av vitaminer & mineral beroende på vilken form det är i, det finns ju flytande/pulver/pellets??? För det va nämligen en i stallet som sa att hästar lättast ta upp flytande, men jag undrar det, därför tänkte jag att jag måste fråga om det är någon här som vet om det är sant!??


Tacksam för svar!!! :bow:
 
Sv: Vitaminer & mineraler; flytande/pulver/pellets ???

Ingen?? :smirk:
 
Sv: Vitaminer & mineraler; flytande/pulver/pellets ???

Gillar hästen inte preparatet så är det nog lättast att få i den mineralerna/vitaminerna om de är flytande. Men väl inne i hästen är det nog ingen skillnad, de blandas ju upp med allt annat foder och vatten till en flytande sörja oavsett..
 
Sv: Vitaminer & mineraler; flytande/pulver/pellets ???

Jag har för mig att pellets och pulver är "svårare" att ta upp eftersom hästen måste smälta det först.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 825
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 324
Senast: hollypolly
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 072
Anläggning Hej! Jag har en liten fundering.. Det är nämligen så att vi precis hade tänkt köpa häst, men hon som äger stallet har för några månader...
2
Svar
30
· Visningar
3 678
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp