Vitaminer & mineraler; flytande/pulver/pellets ???

B

BebbeBaby

Jag undrar om det är någon skillnad på hästens upptagningförmåga av vitaminer & mineral beroende på vilken form det är i, det finns ju flytande/pulver/pellets??? För det va nämligen en i stallet som sa att hästar lättast ta upp flytande, men jag undrar det, därför tänkte jag att jag måste fråga om det är någon här som vet om det är sant!??

Tacksam för svar!!! :bow:

Sv: Vitaminer & mineraler; flytande/pulver/pellets ???

Ingen?? :smirk:

Gillar hästen inte preparatet så är det nog lättast att få i den mineralerna/vitaminerna om de är flytande. Men väl inne i hästen är det nog ingen skillnad, de blandas ju upp med allt annat foder och vatten till en flytande sörja oavsett..

Jag har för mig att pellets och pulver är "svårare" att ta upp eftersom hästen måste smälta det först.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 952
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra...
2
Svar
29
· Visningar
3 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II