Vitaminer eller inte?

M

montgomery

Hur ska jag göra? Ska man lägga till vitaminer på vårkanten eller inte? Isåfall vilka ska det vara? Chevinal? Hjälp mig nu! Köper ju inte massa dyra vitaminer om de varken gör till eller från.

Foderstat:
0,3 kg fibergi
0,1 kg betfor
1,5 dosmått FB
1 dosmått V.S.L
7 kg hö( 7,5 MJ, 46 g Smrp, kommer inte ihåg mineralvärdena i huvudet)

Evve :)
 
Jag ger mina hästar vitamintillskott dagligen, året runt, de får 25 ml Vitamin Multi från Krafft.
 
Jovisst, men behöver min pålle det? E de så det fattas honom så¨köper jag ju naturligtvis de till honom, men om de inte behövs och han inte har nån nytta av de så ser jag ingen anledning att köpa det.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången fått sätta tänderna i en grovfoderanalys! Är inte helt nybörjare då jag fått räkna lite via ridskolan innan, men...
Svar
6
· Visningar
1 432
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Fick nu årets analys på hösilaget och det kunde väl varit bättre.. Här är värdena: Per kg foder: Ts 61 RP 41 Smrp 19 Mj 6,1...
Svar
11
· Visningar
1 562
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Så länge behoven är tillgodosedda, finns det några viktiga begränsningar i kvoterna Ca/P och Ca/Mg? Jag räknar med SLUs behov för en...
Svar
4
· Visningar
1 022
O
Foder & Strö Hur får jag till en bra foderstat utan hö/silage som bas? Det jag har tillgång till är hackad halm (havre).. Bor i Israel och pga...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp