vitafor lucernpellets

Sv: vitafor lucernpellets

Det är samma.
Dangrönt lucernpiller kom i 20 kg's pappersäckar förut och sedan byttes detta ut mot 15 kg's plast"korvar" med Land og Fritid (el liknande) text. Jag mailade då producenten i Danmark och frågade om näringsinnehåll samt om det var melassfritt, då jag (först) inte hittade det på säcken.
Fick till svar att det var samma innehåll som tidigare och där med samma värden, bara annorlunda säckar. Hittade sedan en liten klisterlapp i ena hörnet på säckarna med minimal text.

Hmm jag stod och kollade på 2 sorter som låg bredvid varandra, en sort var land och fritid och en annan dangroen gräspellets ??? Oxå i 15kg säckar O_o

Ska kolla lite mer noggrant nästa gång jag är där.

Dangrønt Speciality Feeds A/S et datterselskab af Dangrønt Produkts A/S.
Dangrønt Speciality feeds A/S producerer lucerne produkter i sække til
Equsana som føres i DLG´s Land Og Fritid samt flere andre større foderbutikkker i Danmark og Sverige.
källa: http://www.dangroent.dk/?DK

Och när jag ringde sa de att de sänkt till 140....vilket jag tyckte ändå var ok??!! Har jag blivit "narrad"?

En vit lögn slulle jag tro, alternativt okunskap. Det är 140g råprotein varav 100 g är smältbart.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 932
Senast: Roheryn
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 979
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 268
Senast: Lisalei
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hata mat
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Motionscykel?