Vita prickar på juvret?

Y

Yahoo

Mitt sto har fått vita prickar på juvret. Hon verkar inte må dåligt av det eller ha ont. Men vad kan det vara? Någon som varit med om något liknande?
Bör man kontakta veterinär eller ska man avvakta? Vi ska snart till veterinär för vaccination och tandkontroll men ska man se det som mer akut och göra något direkt?

Sv: Vita prickar på juvret?

Det är troligen svamp. Du kan prova att badda med lite utspädd äppelcidervinäger och smörja med salicylsyrevaselin om det är torrt.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: Zetly
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka