Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst. Om katten kostar 5000kr. Men vem betalar de pengar det faktiskt kostar, för en huskatt? Nä...
Visst. Om katten kostar 5000kr. Men vem betalar de pengar det faktiskt kostar, för en huskatt? Nä...
Vad har inköpspriset med inställningen till husdjuret att göra?
Vad har inköpspriset med inställningen till husdjuret att göra?
Jag har alltid velat haft en vit katt så känns inge vidare om jag aldrig kommer kunna skaffa mig en eftersom jag vill ha den som utekatt. Men känns lite bättre att höra att det finns de som är hörande.
Eftersom jag vill ha en vanlig bondkatt så tror jag att begära hörseltest är svårt att få. Men klart kommer jag försöka begära det om jag hittar någon viting, får testa att klappa händer, stampa i golv etc antar jag funkar lite iaf.
Jag kommer iaf aldrig att sluta leta efter en vit kissebebis som är hörande och det är huskatt jag vill ha och inte raskatt. För mig betyder en huskatt lika mycket som vilket annan katt som helst. Skulle lätt kunna betala för ett hörseltest, undersökn mm mm. Förstår inte folk som inte tycker huskatter är lika mycket värda som raskatterna, Vad är det liksom för skillnad kan jag tycka?!.
För en döv katt släpper man inte ut lös anser jag.
Då finns det alltså folk som gärna gör en hörselundersökning även på de vanliga huskatterna. En del folk tycker att de är "mindre värda" har jag märkt som jag inte alls gillar.. Nu ska det letas efter en liten vit kissekatt och sedan övertala min sambo om en tredje liten kisse
.
Miss Fideli: Nej, självklart ska man nog inte stampa i golv, vet inte vad jag tänkte på när jag skrev det.
Har en vit norsk skogkatt och det är en djungel med genetikkunskap. Min hona är hörande och nu 6 månader men för att avla på en vit katt ska man söva den och göra en Bauertest som endast görs på större djursjukhus och kostar ca 1800 kronor. En katt kan vara döv på ena örat eller ha nedsatt på ena och såna katter ska man absolut inte avla på. Vi(jag och hennes uppfödare har kommit överens om att en sådan test är riskabel på små kattungar så därför kommer hon bekosta det om jag vill ta kull på henne i framtiden. Kattungar föds inte döva utan första veckan förstörs något inuti örat och kattungen blir döv. Och alla blåögda katter är inte döva men blå öga förstärker dövhet, varför vita katter blir döva oftare än andra vet man egentligen inte. Min mamma har en blå sköldpadda som är döv så andra färger kan också ha det. Och ha aldrig en döv katt ute ensam! Och som någon sa ska man aldrig avla vit med vit.