aglaonema

Trådstartare
Märkt att min svartbruna häst får vita hår över hela kroppen plötsligt. Möjlig orsak vet någon? Född 2007.
 
Gener. Mina som har anlag för stickelhår hade de i varierande antal genom åren. Just den här sommaren har hon mer än någon annan tidigare.
 
Alla mina är stickelhåriga om man tittar riktigt nära, på håll ser de ut som vilken fux/mörkbrun häst som helst.

Det syns olika tydligt på sommar/vinterpäls samt från år till år. 😊
 
Min har inte sett ut såhär förr inte från 2018 och framåt i alla fall det var då jag köpte hästen och har aldrig sett henne sådan förr.
 
Min bruna som faktiskt står som stickelhårig i passet har rejält med stickelhår sen han började fälla för två veckor sen, tidigare år har det bara varit enstaka.

Min lånehäst som är schabraktigrerad knabbe blir vitare för varje dag som går den här sommaren, inklusive hovarna.
 
Min gulsvarta har också vita hår i varierande mängd. Han är gentestad på färg, någon som vet vilken förkortning stickelhår har?
 
Våran tvååriga fux har också börjat bli lite lätt stickelhårig runt mannen! Får se om han bara blir det på sommaren eller om det hänger med i vinterpälsen också.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 905
Senast: Roheryn
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
365
Senast: Corax
·
IT & mobiler Vet inte vad som hände, men jag lyckades precis ändra bakgrundsfärgen från vit till svart på google sökrutan på mobilen och hela...
Svar
4
· Visningar
348
Senast: tott
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
585
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp