vita fläckar i öronen

sofiaspel

Trådstartare
Jag har varit med om hästar som har haft vita fläckar i öronen, vad är det igentligen? är det någon slags svamp? går det att få bort?

//Sofia

Sv: vita fläckar i öronen

Ja det är en typ av svamp alt vårtor.har för mig att det är helt ofarliga .Och att det är relativt vanligt.

Och att man inte behöver göra något med dem om inte hästen märkbart är irriterad.

min ena häst är "mjällig" i örat, och det har hon varit iallafall minst 6år.. och hon mår prima :D

är det någon slags svamp?

Jao

går det att få bort?

Japp vet. gav mig en salva som man kan använda:)
Hästar KAN få ont av det men det märker man !
Min pålle hade det men det hade växt såatt det blev en stor boll:crazy: den skar vet. loss o sen så hade vi salva på dom vita prickarna:D

Jag har haft 2 hästar med detta fenomen. Förklaringen jag fått då är pigmentfläckar?!

Vårtor. Dom har ett speciellt namn (som jag inte kommer ihåg :o ) Min förra häst hade det, vet sa att dom hette nåt krångligt, men kommer som sagt inte ihåg. Kan återkomma om namnet, då jag har det uppskrivet nånstans.
Enligt vet var dessa ofarliga och smittade inte andra hästar.

okeej, kan det vara vanligt bland unghästar? jag vet 2 st som har det. men även min mammas travare hade det någon sommar när han levde.. och han var väl runt 15 år då.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Kläder & Bli fin Jag ska ha min mormors brudklänning under en del av bröllopsfesten :). Men, den har varit på kemtvätt utan att alla fläckar gick bort...
2
Svar
22
· Visningar
1 880
Senast: Fibusen
·
Hemmet Gnuggat i en halvtimme med svinto på en plåt med en fläck som inte går bort. Förmodligen inbränt på något vis. Går det att få bort på...
Svar
10
· Visningar
477
Senast: MiaMia
·
Hästvård Alltså HUR håller ni svansarna vita på era skimlar? Vickan har en rejäl svans, räcker till åt säkert tre svansar! Tjockleken gör den...
2
Svar
21
· Visningar
1 181
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka