Cattis_E
Trådstartare
Finns det bukefalister som kan Visby?
Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma.
Verkar som båten kommer in 9.30 och avgår 18.00. Men vi vill inte ha för späckat schema utan vara tillbaka i god tid. Får jag blodad tand får jag åka med någon annan vid senare tillfälle. Men jag kan INGET om Visby.
"Kruxet" är att även om mamma kan gå runt en del så är långa sträckor svårt för henne och jag är osäker på gångsträcka hon klarar (totalt) uppdelat på olika tillfällen.
Det är alltså inget vi vill se hela Visby på en dag.
Kan ni hjälpa mig att göra en preliminär plan?
Jag har inget problem att betala för transporter om det inte är hutlöst (tusenlappar)
1. Jag tycker botaniska trädgården låter intressant. Är den något att se?
Det verkar dock vara en bit emellan färjan och den och jag vill inte pressa med för mycket promenader.
Kan det ens funka?
Kan man ta sig emellan på inte för krångligt sätt?
Buss? Taxi ?(om taxi, kan det tänkas komma en inom rimlig tid eller ska det bokas timmar i förväg)?
Kollade lite på hemsidan, men måste vara blind för kan inte sen om den har några öppettider?
Sedan verkar det inte lika långt in till centrala Visby och det borde vara görbart att gå lugnt. Men jag minns inte heller hur backigt Visby är.
2. Bra/mysig lunch? Och vilket ställe ska man absolut undvika?
3. Bra glass?
4. Transport åter till båten från typ glassen?
Det var nog vad jag tänkt på hittills behövs inte mer än så.
Är villig att ändra mig för något annat som kanske är bättre och framförallt enklare.
Däremot vill vi inte ha huvudfokus på fornminnen, borgar eller ruiner.
Någon som kan hjälpa?
Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma.
Verkar som båten kommer in 9.30 och avgår 18.00. Men vi vill inte ha för späckat schema utan vara tillbaka i god tid. Får jag blodad tand får jag åka med någon annan vid senare tillfälle. Men jag kan INGET om Visby.
"Kruxet" är att även om mamma kan gå runt en del så är långa sträckor svårt för henne och jag är osäker på gångsträcka hon klarar (totalt) uppdelat på olika tillfällen.
Det är alltså inget vi vill se hela Visby på en dag.
Kan ni hjälpa mig att göra en preliminär plan?
Jag har inget problem att betala för transporter om det inte är hutlöst (tusenlappar)
1. Jag tycker botaniska trädgården låter intressant. Är den något att se?
Det verkar dock vara en bit emellan färjan och den och jag vill inte pressa med för mycket promenader.
Kan det ens funka?
Kan man ta sig emellan på inte för krångligt sätt?
Buss? Taxi ?(om taxi, kan det tänkas komma en inom rimlig tid eller ska det bokas timmar i förväg)?
Kollade lite på hemsidan, men måste vara blind för kan inte sen om den har några öppettider?
Sedan verkar det inte lika långt in till centrala Visby och det borde vara görbart att gå lugnt. Men jag minns inte heller hur backigt Visby är.
2. Bra/mysig lunch? Och vilket ställe ska man absolut undvika?
3. Bra glass?
4. Transport åter till båten från typ glassen?
Det var nog vad jag tänkt på hittills behövs inte mer än så.
Är villig att ändra mig för något annat som kanske är bättre och framförallt enklare.
Däremot vill vi inte ha huvudfokus på fornminnen, borgar eller ruiner.
Någon som kan hjälpa?