Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här du tur kan du få låna in dig i någon hobyverkstad i närheten med.
@pepp Ja, här kommer då en liten redovisning av hur det kan gå till när en extremt novis person får för sig att bygga ett bord. Från att fråga på Buke hur man ens får tag på virke till att det nu står där i mitt vardagsrum.
Jag åkte helt enkelt upp till stugan en helg och hade kollat upp att det fanns en brädgård i närheten. När jag skulle hoppa in i bilen så ringde jag pappa och frågade vilka verktyg vi har i stugan, och vad jag eventuellt måste köpa för att bygga ett bord. Han tipsade om att vi hade en trave med oanvänt parkettgolv i timmerstugan, som jag kunde använda. Utöver det behövde jag en mdf skriva och trälim, resten skulle jag ändå inte hinna med över helgen. Så jag hoppade in i bilen och åkte dit, fick köpa en gigantisk mdf skiva som de sågade i fyra delar för att den skulle få plats i bilen (mao 3 till bord när jag orkar ) Hem och tända brasa och lägga pussel.
Mönstret drog åt nåt jäkla håll hur mycket jag än mätte och drog streck, så jag pusslade på helt enkelt och sågade rakt i efterhand. FÖR HAND, jag vågade inte använda sticksågen Tog sjukt lång tid och var skitläskigt för jag fick stå i skogsbrynet när det var kolsvart. Satte en ram med samma parkettgolv. Sen åkte jag hem, och har slipat bordet hemma med slipmaskin som jag tog med mig från stugan.
Åkte till Fredells och köpte betsning och lack. Det lät väl typ "Om jag vill ha mitt bord mörkare, och att man också kan spilla på det, vad behöver jag då?" Betsade och lackade.
Sedan blev det en till vända till Fredells och köpa bordsben från Pretty Peggs, och en skruvdragare som jag behövde för att få fast benen. Köpte obehandlade ben så jag kunde betsa och lacka även dem. Det blev bra, men de blev lite mörkare än bordet. Så nu står det där! Ett parkettgolvsbord Photobucket bråkar och vill inte visa tre bilder av processen, så det får bara bli resultatet helt enkelt!
Igår stod jag och försökte tvätta en pensel för hand och förstod inte varför det inte gick, tills jag fick googla och förstod att man behöver lacknafta Nåväl, som sagt extrem nybörjare och lär mig nåt nytt hela tiden Men måste ändå säga att resultatet blev förvånansvärt bra för att ha gjorts av någon som inte hållit i en såg sen träslöjden!
Hjälpen består av att dom ger dig en såg o att du får be om att få låna en tumstock.