VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag tror också på 5-6 valpar i magen, måste jag gissa då så drar jag till med....5 st!

KL

Jag dör!
När jag vaknade för någon timme sedan insåg jag en sak: det är ju UTSTÄLLNING imorgon! :eek:
Jag hade helt glömt bort det och planerat att sitta och plugga hela helgen!

Såå, nu har Galathea varit snäll och köpt ett utställningskoppel till mig eftersom mitt ena är borta (:angel:), jag har fått lägga upp världens mest jäktade planering för idag och övertalat min snälla far att köra mig till utställningen.

Såhär såg Wahidah ut när det var borstning av öron och småfix som gällde för en timme sedan:
dsc04067_57357416.jpg

Bortsett från hennes toklånga hals tycker jag faktiskt att hon börjar bli riktigt tjusig nu :D Fast, halsen kan se värre ut där också, det är inte fotat ur helt rättvis vinkel... Menmen, jag ska försöka ragga fotograf imorgon ;)

Vi ska ju också på utställningen och jag har ingen koll på någon ting!!!!
När ska man vara där?
Bör man ha någonting med sig förutom vacc.intyg och nummerlapp?
Har legat hemma med feber i 2 dagar nu så jag känner mig inte direkt på topp, men ser fram emot det ändå.
Det står att hon ska bedömas som 21 i ringen men det är bara 5+9 valpar anmälda. Vad menas med det?
Tacksam för svar till en smått panik slagen nybörjare:o

Vi ska ju också på utställningen och jag har ingen koll på någon ting!!!!
När ska man vara där?
Bör man ha någonting med sig förutom vacc.intyg och nummerlapp?
Har legat hemma med feber i 2 dagar nu så jag känner mig inte direkt på topp, men ser fram emot det ändå.
Det står att hon ska bedömas som 21 i ringen men det är bara 5+9 valpar anmälda. Vad menas med det?
Tacksam för svar till en smått panik slagen nybörjare:o

Det kan vara nån annan ras med få anmälda som döms i ringen före whippet, eller kanske valpar av annan ras. Men du är nr 21 och det är för att du ska veta att du ska in ungefär en knapp timma efter start.

Jag antar att det är inomhus och då ska du ha med dig bur eller nåt för hunden att ligga på (när den inte är i ditt knä :D). Utställningskoppel, godis, vattenskål, hundmat och kontanter till dig så du kan köpa lunch. Lycka till!

PS. 5+9 betyder alltså att det är 5 hanvalpar och 9 tikvalpar anmälda.

Lugn, jag ringer dig nu på en gång ;)

(jag har förövrigt fått veta att jag ska ställa en till hund, Wahidahs äldre bror. NU börjar det bli lite kul också :D)

Lugn, jag ringer dig nu på en gång ;)

(jag har förövrigt fått veta att jag ska ställa en till hund, Wahidahs äldre bror. NU börjar det bli lite kul också :D)

Tack! Man kan alltid lita på dig:banana:

Nu känns allt lugnare och jag får dessutom sova en timma längre i morgon bitti än vad jag trodde jag skulle få:D

Så!
Hannapirat är lugnad :D En annan vän med whippetvalp är lugnad.
Jag har plötsligt tre hundar att ställa och kommer nog få möjlighet att dra ihop en uppfödargrupp också. Mina damer är badade och skitsura. (eller nej, Waha är överlycklig... Zala är sur så det räcker för två) Jag har nästan bestämt vad jag ska ha på mig för kläder och jag är så stressad att jag börjat blöda näsblod två gånger idag :p

Nu känns allt lugnare och jag får dessutom sova en timma längre i morgon bitti än vad jag trodde jag skulle få:D

Så mycket bättre :D
Och det är klart att man ställer upp för sina vänner när möjlighet finns ;) Det gör jag egentligen för vem som helst. Är det något som det behövs hjälp med som jag kan hjälpa till med så går det bra att ringa när som helst på dygnet, vilken dag som helst.

Tack!
Jag lär behöva det. Jag är såå jävla trött nu! Varför jag skulle upp 1½ timme innan avfärd förstår jag inte! Jag hade kunnat bli klar på en halvtimme...
Mina små djur ligger i sängen nästan på varandra och sover.. Jag är så trött att jag fryser som en tok. Gissa om det känns lockande att lägga sig bredvid dem för att mysa några timmar och skita i utställningen? :p

Men fröken, du måste ta det lugnt! Inte stressa och blöda näsblod så där! Tur du inte har afghaner att förbereda iallafall, det tar ju åtskilliga timmar. ;)

Min rygg är för övrigt trasig så jag har ooont. Och hunden är så trött att han kravlade upp i sängen så fort jag gick ur den och nu ligger han utsträckt på rygg och snarkar. Tur man har bur så han kan fortsätta sova sen om han vill. :D

Vi se om ett tag! (Om jag lyckas väcka Cerberus. ;))

Och jag ser verkligen fram emot att få se whippetvalp! Inte lämna utställningen förns jag fått träffa er! :p

Det gick ju bra för er ju! :bump:

För egen del gick det inte bra. Dessutom står kritiklapparna på tyska, så jag vet inte riktigt vad domaren tyckte förutom några bitar som vänner lyckats översätta.

Wahidah åkte ut med en 2a och var "för outvecklad" överallt, rörde sig inte riktigt bra och hade tydligen för sluttande kors. Jag kan delvis hålla med, absolut, men jag är ändå sur på domaren.
För när hon skulle känna igenom Waha så började hon känna på halsen, kastade sig sedan fram och tog tag runt nosen på Waha för att kolla alla(!) tänder och t.o.m. Waha blev överraskad av det och ställde sig sådär skitfult som de gör när de blir överraskade... Tre sekunder senare backar domaren för att kolla hur hunden ser ut och det antecknas på pappret. Fick ju inte ens en liten chans att ställa iordning henne igen efter domarens lilla "påhopp" på Waha... Sedan flamsade Waha när vi sprang och när vi sedan skulle ställa upp en sista gång såg hon sin favoritwhippetkompis en bit bort och blev knasig. :grin: Jag kände direkt att det gick dåligt, menmen...

Zala blev oplacerad. Domaren anmärkte på svansen (som jag ju för sjutton har intyg på..) och tyckte att Zala inte rörde sig bra. Sistnämnda är lite komiskt, eftersom Zala, om någon, verkligen rör sig fint. Dessutom kom det fram uppfödare och annat folk som är kunniga och sa till mig utanför ringen saker i stil med "Gud vad hon rör sig tjusigt, med så bra tryck och smidighet i steget, det här tar ni hem!" och så åker vi ut - på grund av just rörelserna :p

Wahidahs bror blev däremot bästa hane 4a. Hans "huskompis" från samma kennel blev 3a tror jag. Min grannes salukitik blev 2a i öppenklass och den hundens syster blev 1a i öppenklassen. Sedan blev de 4 och 5 i bästa tik. Både tikcertet och hanhundscertet gick därför till hundar från "min" kennel :D (om jag inte minns helt galet)

Jag tycker det där med intyg är lustigt, för jag har många gånger fått känslan av att hundar åker ut på grund av det som de har intyg för (även om domaren inte säger det...). Visst, det kan störa helhetsintrycket, men har man intyg så har man ju intyg och då är det ju domarens skyldighet att bortse från felet?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka