Vinterträning

Tagliabue

Trådstartare
De finns säkert 3511 tusen trådar om de här redan, men jag gör som alla andra och startar en egen tråd .. :angel::smirk:

Ja, hur gör ni på vintern med era hästar ?

Jag har lite beslutsångest på vad jag ska göra med min lilla Polle i vinter, ponnyn i fråga är ett litet russ på 121 cm (jag är 173 så rida kan jag utesluta), lr mja, om jag inte skrittar runt lite på henne :)

Hon är inkörd och riden av någon liten tjej hos förra ägaren. Bockig är hon tydligen, har dock inte bockat då jag ridit henne (skrittat).

Så, vad kan man göra med henne i vinter ? Jag tänkte osm så att jag ska gå mkt promenader med henne, typ "busa" i snön åh så, även tömköra henne i snön, men jag kan inte riktigt som så komma på vad jag ska göra med henne då jag tömkör (vilka vägar, om man tänker sig en ridbana) osv ..

Fler tips ? Köra henne ska jag givetvis göra ! Vi måste finslipa inför en ny säsong med rekordsänkning som mål ;)

Sv: Vinterträning

Hm .. ja det har jag funderat på, men ... jag vet inte om jag hittar någon ryttare som vill ge sig upp på henne .. de kan sluta vars som helst .. :angel:

:rofl:

du kan inte ha henne som handhäst när du rider annan häst?

släde?!
hoppa fasta terrängsnöhinder :idea: då får både du och hon motion! ;)

bus och lek i snön.
jag brukar leka med mina hästar=)
dom älsklar det(stora hästar)ahahah:rofl:

men det finns massor...

ut och gå långa mysiga skogsturer i snön o prata i sjunga hahah.

och tolka(sätt upp nån som vågar påå henne)

o som du sA TÖMKÖRA O KÖRA

du kan åka rullskridskor när du är ute mned henne hahh:rofl:

kl

kan du inte variera körningen mera? dvs inte bara travträning (?) utan precision t.ex?

:rofl:

du kan inte ha henne som handhäst när du rider annan häst?

släde?!
hoppa fasta terrängsnöhinder :idea: då får både du och hon motion! ;)

Hm, ja det kanske vore nåt ! Får se om jag hittar någon häst att rida, är föresten vääldigt ridsugen nu ! :angel: Har inte ridit på jättelänge.

Haha, ja det var ju faktiskt en bra idé :D Det kan nog hon tycka är roligt med :D

kl

kan du inte variera körningen mera? dvs inte bara travträning (?) utan precision t.ex?

Jo, när jag tömkör henne kör jag henne mkt på volter, serpentiner å så. Mer fantasi har jag inte .. :( Men jag har tänkt mkt på att tömköra henne runt en precisions bana :)

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 993
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 074
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej buke :) Jag ska i höst efter betet sätta igång och motionera min Shettis för att få ner hullet på henne till en utställning i...
Svar
5
· Visningar
2 079
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama