Vintertäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 431
F

fälttävlansnörd

Ska köpa nytt vintertäcke till en av pållarna. Vill inte lägga pengarna få ett skittäcke och därför skulle jag vilja ha lite tips från er som köpt ett täcke ni är nöjda med! Flickan min är frusen och kommer vara helklippt, så halstäcke måste de vara till iaf. Och rejält minsann :d

Sv: Vintertäcke

Jag har ett jättetjockt vintertäcke från Shires, färgen heter caramel, är skitsnyggt, sitter perfekt, varmt och dessutom billigt! Tror det kostade ca 1300,- och det är minst lika bra som mina Horseware täcken som kostar det dubbla. Kolla på www.ridsportshopen.com

Horseware Rambo Supreme Turnout :bow:
Horseware Rambo Wug +
Horseware Rhino Wug +

Jag älskar Horseware :love: Bästa täckena, om det regnar/snöar rinner det bara rakt av täckena :)

Dom var ju faktikst riktigt fina! Fanns ju en variant med halvhals också, OM jag inte köper ett Horseware Rhino Wug ska jag nog köpa ett sånt. :)

Hur tycker du Rhino är i jämförelse med Rambo?
Har inte råd med Rambo och så är det bara. Tyvärr. :(
Ska jag ha ett Horseware får det bli ett Rhino.

Min andra häst har ju ett Horseware Rambo wug plus, och det blir blötare och torkar inte lika snabbt som Shires-täcket. Sen är färgen bara helt otroligt läcker... :love:

Kan verkligen rekommendera Shires, håller lika hög kvalite som Horseware men till bara hälften av priset, Jag har slutat köpa Horseware nu....

Rhino har inte lika kraftigt tyg som Rambo, men håller bra om hästen inte går med andra som biter i täcket.

Om man gämför rhino med rambo så har den värmande effekten ingen skillnad, de e samma modeller men de saknar de extra finesser som de nyare ramob täckena har.

Impregneringen (vattentätheten?) är presis den samma.

JAg tycker inte att det skiljer mkt mellan täckena, kvaliten är den samma, men vil du ha ngn av de finesser som rambo har så bör du välja ett sånt.
Jag har 2 Rambo och 2 Rhino täcken, jag e super nöjd med alla 4 !!

Ingen nämnvärd skillnad, tyget på Rhino är inte i samma material som Rambo, impregneringen är som sagt den samma, Rhino är billigare. Fast jag tycker att Rhino e snyggast :p

Horseware har bäst täcken, heöt klart! :D Sen är ju priset därefter...:crazy:

Men ett bra märke som är lite billigare är Event! :idea: Finns på bla Henrikssons, tror att de har funnits på granngården men det kankse de inte gör längre..

Håller bra och är tjocka. Fast då har min häst inte gått med täckesbitare heller...

De blir ett Winter Typhoon Combo till min flicka i vinter :)
Dessutom, så bara måste jag ha Shires Polar Fleecen och
Stalltäcke Combo 375 g Shires Chillcheeta. Fortsätter jag
titta på täcken nu får jag leva på mackor i vinter :D

jag har ett Rambo Original Turnout (370gr) från Horseware! tycker de e jättebra!

1049.jpg

Shires!
Både snygga, till ett bra pris och med kvalitet!!
Bäst helt enkelt!

Jag har ett Horseware Amigo, kanonbra! Man kan välja mellan olika mycket fyllning, tror det finns ofodrat, 150 och 300 gram. Kostade 1500 inkl hals och har hållt hästen torr och varm och fin hela vintern. Har bara haft det en vinter, så hållbarheten kan jag inte uttala mig om ännu. Men nöjd är jag iaf, ett bra täcke som inte sprängde budgeten totalt.

Horseware, Macpro eller Horseguard tkr jag e mkt bra!

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Valle
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 002
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Textilåtervinning
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka