Vinterridstövlar?

asfaltsflickan

Trådstartare
Kanske lite tidigt för sådant nu, men jag köpte nyss en supermysig vinterridjacka och blev då lite sugen på att skaffa en komplett vinter-garderob i god tid. Förra vintern klämde jag ner dubbla raggsockar i mina läderridstövlar, och det vill jag verkligen inte upprepa i år, så nu undrar jag: vilka vinterstövlar kan ni rekommendera? Vill ha dem så varma som bara möjligt eftersom mina fötter lätt blir frusna. Tilläggas bör kanske att jag har båda rejäla fötter (42-43) och vackert muskulösa vader (45 cm runtom) så jag drar stora storlekar i skodon... :)

Sv: Vinterridstövlar?

Själv föredrar jag att ha mina graningestövlar på vintern, de är en storlek för stora så jag får lätt plats med tjocka varma raggsockar i dem. Varmt och skönt och dessutom är de bekväma att gå och rida i. Har letat termoridstövlar förut men inte hittat några jag gillar eftersom jag tycker det är obehagligt att rida med stövlar med alltför tjocka skaft, man känner ju inte hästen igenom dem...

ska du ha vinterstövlar så skaffa M.. Vanliga termostövlar är så tjocka så man känner itne hästen genom dom. Vilket är rätt frustrerande :crazy:

Så tem Rimfrost eller vad dom heter. men ta en strl för stora så du får i raggsocker!! :idea:

Kan bara hålla med övriga, MHs är bra! visserligen så har jag skorna men det ända som skillde var skaftet...

Jag har haft Graninge men köpte ett par MH förra vintern. De är varma och sköna. Var först rädd att jag skulle tycka att skaften var för tjocka och jag inte skulle känna hästen men de var helt OK. Jag köpte en storlek större och la in en tjock sula tycker det blev för trångt med raggsocka, går dock med två par medeltjocka strumpor då foten måste in i skon vid dragkedjan. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka