Var inne, för hon var så påtagligt allmänpåverkad, kom in fort och fick stanna kvar inatt, men hemma nu och mycket piggare!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är lätt att hamna i det tänket. Men ni åkte ju trots allt in i rätt tid . Tänk på vad 1177 tyckte... Krya på henne!Hon hade lunginflammation, så nu har man ju dåligt samvete för att vi inte åkte in tidigare… ingen hosta, dock lite påverkad andning samt sämre allmäntillstånd då (varför vi ju åkte in tillslut).
Men så skönt att ni gick på magkänslan och åkte in ändå (jämfört med vad 1177 sa).Hon hade lunginflammation, så nu har man ju dåligt samvete för att vi inte åkte in tidigare… ingen hosta, dock lite påverkad andning samt sämre allmäntillstånd då (varför vi ju åkte in tillslut).
Jag har slutat ringa 1177 när det gäller dottern av just den anledningen. Vi känner våra barn bäst. Och jag åker hellre in en gång för mycket än en gång för lite. Visst, nu har jag inte ens 30 minuter till barnakuten här, men det är inte så lajbans att sitta och vänta på ett sjukhus halva natten så man gör ju inte det om man absolut inte måste. Personalen här är dock helt fantastiska och de gångerna (2 än så länge) som jag åkt in har de bekräftat mina känslor och sagt precis det: "Ni föräldrar känner era barn bäst"Hon hade lunginflammation, så nu har man ju dåligt samvete för att vi inte åkte in tidigare… ingen hosta, dock lite påverkad andning samt sämre allmäntillstånd då (varför vi ju åkte in tillslut).
Någon mer än jag som har rutin-ändringar planerade för semestern? Varför bara ta semester liksom
Här ska busungen förhoppningsvis lära sig att somna i sin egna säng (hon brukar somna i soffan hos oss på kvällarna) och så ska pottningsrutinerna tillbaka är tanken. Hon är så himla glad för pottan och det har varit många barn som pott-tränats på fsk och det har märkts så vi spinner vidare medans intresset finns liksom.
Hon har haft / har nattskräck, vilket är utmanande för hela familjen.
Idag plingade polisen på dörren, då har alltså grannen ringt polisen för att dottern skriker… blir så trött.
Det finns inga som har barn i hela byggnadskomplexet bortsett från oss, och det kanske lät mycket om man inte vet hur små barn låter när de har ont är rädda eller är ledsna.
Men ångesten nu
Då börjar lillen förskolan nästa vecka. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Den unge mannen har utvecklat en vilja av stål och ett ganska så rivigt humör när saker och ting inte passar honom. Kan tänka mig att det blir drama vid lämning och hämtning.
Annars har vi haft snart tre veckor av oklara hudutslag. Behandlades som svinkoppor först men som eksem sedan. Flyttade in i näsan, helt omöjligt att tvätta och smörja där inne. Nu, sedan ett par dagar, fullt med prickar i ansiktet. Ingen feber och pigg som satan. Har efter dessa tre veckor av intensiv hudvård ett svårt förhållande till bad och dusch. Försökte nu på morgonen med ett vilt skrikande och sprattlande barn. (Vet faktiskt inte hur vi ska få rengöring på plus-sidan igen...)
Så, just nu en sådär-period. Kunde absolut ha det roligare. Men vi får försöka vara kreativa och hålla tummarna för att det slår om såsmåningom.
Första "dagen" på förskolan avklarad. Gick väldigt mycket över förväntan. Så himla skönt! Hoppas att det går finfint för er också @Ingela_S
Vi har också ett väldigt försiktigt upplägg (väldigt likt ert). Endast en timma för oss idag också. Vi var dock helt beredda på att den timman skulle bestå av ett skrikande barn som klängde sig fast på någon av oss i vild panik. Istället cirkulerade han runt bland de andra barnen, lekte lite med traktorer och kollade kvallen på de olika sorterna sand och grus som fanns .Heja, så bra! Vi har haft vår första dag idag och det har också gått bra. Å andra sidan var vi bara där i en timme, så det var inte så lång tid för saker att gå fel på. Jag är inte säker på att jag gillar upplägget för inskolning i vår kommun, men känns svårt att klaga när jag faktiskt har noll erfarenhet. Idag och imorgon ska vi vara på plats i 1 timme och på torsdag 1 timme och 15 minuter, varav jag då ska lämna under den sista kvarten. Jag hade hellre varit där längre dagar från början, så barnet får en chans att lära känna stället och människorna innan hon ska vara där själv. Men jag antar att de har en tanke med upplägget. Själv hade jag inte fixat mer än en timme idag, jag börjar böla bara av tanken på att behöva lämna henne...
Hur ser er inskolning ut? Är det långa dagar direkt eller ett mer försiktigt upplägg?
Vi har också ett väldigt försiktigt upplägg (väldigt likt ert). Endast en timma för oss idag också. Vi var dock helt beredda på att den timman skulle bestå av ett skrikande barn som klängde sig fast på någon av oss i vild panik. Istället cirkulerade han runt bland de andra barnen, lekte lite med traktorer och kollade kvallen på de olika sorterna sand och grus som fanns .
Fråga om planen för inskolningen! Alltså den ska ju individanpassad med (om det inte sätter helt käppar i hjulet för verksamheten).Heja, så bra! Vi har haft vår första dag idag och det har också gått bra. Å andra sidan var vi bara där i en timme, så det var inte så lång tid för saker att gå fel på. Jag är inte säker på att jag gillar upplägget för inskolning i vår kommun, men känns svårt att klaga när jag faktiskt har noll erfarenhet. Idag och imorgon ska vi vara på plats i 1 timme och på torsdag 1 timme och 15 minuter, varav jag då ska lämna under den sista kvarten. Jag hade hellre varit där längre dagar från början, så barnet får en chans att lära känna stället och människorna innan hon ska vara där själv. Men jag antar att de har en tanke med upplägget. Själv hade jag inte fixat mer än en timme idag, jag börjar böla bara av tanken på att behöva lämna henne...
Hur ser er inskolning ut? Är det långa dagar direkt eller ett mer försiktigt upplägg?
Både där jag jobbar och på K s förskola gör vi på samma sätt, börjar alltid med en timme första dagen för att ”känna av” barnet och föräldrarna, om de vill ändra på något, om de tär något speciellt vi/dom ska tänka på, frågor osv, samt presentera sig. Sen dag två, två timmar, sen beror det på barnet, är de väldigt framåt och vill utforska själv, blir det lite längre dagar direkt, sen 9-14 två - tre första dagarna vecka två, två sista dagarna vecka 2, alltid de tider barnet sen ska ha.
Fråga om planen för inskolningen! Alltså den ska ju individanpassad med (om det inte sätter helt käppar i hjulet för verksamheten).