N

Nanzzoni

Ligger tråden fel så flytta gärna på den.

Jag undrar om det finns någon som har några mått
till vindskydd för två hästar.

Sambon skall bygga ett som mina hästar kan
gå in i på betet vid dåligt väder.:)

Jag har letat men hittar inget :(

Sv: vindskydd

Minimimått för ligghall där det inte skall vara utfodring är 80% av boxytan för motsvarande hästar. Men det är litet!! Så då gäller det att hästarna är bra kompisar för att kunna stå där.

Jag är på G att göra ett nu i sommarhagen, två stora hästar, 7x4 meter och närmare 3 m till tak. Två öppningar, en på ena kortsidan och en på ena långsidan så även ranglåg häst törs gå in och ta skydd.

Vi har byggt en sommarstuga till hästarna 2 st. alltså ingen ligghall.

Den är bara 5 x 3 men är avdelad med en tvärslå o har varsitt dörrhål med myggnät i remsor.
under plasttaket har jag satt upp lakan för att det inte ska bli så varmt.
Har lagt markduk o grus i o framför.

de skulle inte kunna vara ute utan den pga all broms.
De älskar den, men vill helst bli hemtagna.

det är en fiffig konstruktion- inget grävarbete eller gjutning.

Man spikar ihop en ram som man fäster med att slå ner vässade korta träplankor som man sen spikar fast i ramen.
Sen gör tyngden av väggarna att den står kvar även i orkan.

Senast ändrad:

Mitt vindskydd är 6*3 & ca 3 m i tak. Tre täckta sidor & ena långsidan helt öppen. De samsas kanonbra där.

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 021
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 912
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
1 435
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama