vimsig valp

elmelts

Trådstartare
Har en valpkull på 4 veckor. Alla är jätte pigga, äter bra och är hur mysiga som helst. MEN ena valpen är "vimsig", hon verkar som hon har dålig balans, vet ej om det är att hon är senare , men det är något mer inbillar jag mig. Hennes huvud rör sig hela tiden, lite grann bara, när hon är vaken. Hon är "klantig" när hon går och snubblar ofta. Jag vet att hon inte är så gammal ännu, men jämnför henne med syskonen. Hon är inte den minsta i kullen. Tiken hade en valp som fastna vid födslen och satt fast länge. Hon krystade i över 2 timmar för att få ut valpen. Sen föddes valpen i bilen på väg till djursjukhuset. Vet ej om det kan vara så att det är denna valp. Även hundvalpar måste väll kunna få syrebrist vid födslen, eller? någon som vet? Säg vad ni tror? Hon får en tid till på sig sen får det bli ett läkarbesök för lilla vimsan, för att se om det något allvarligt.

Sv: vimsig valp

elmelts skrev:
Har en valpkull på 4 veckor. Alla är jätte pigga, äter bra och är hur mysiga som helst. MEN ena valpen är "vimsig", hon verkar som hon har dålig balans, vet ej om det är att hon är senare , men det är något mer inbillar jag mig. Hennes huvud rör sig hela tiden, lite grann bara, när hon är vaken. Hon är "klantig" när hon går och snubblar ofta. Jag vet att hon inte är så gammal ännu, men jämnför henne med syskonen. Hon är inte den minsta i kullen. Tiken hade en valp som fastna vid födslen och satt fast länge. Hon krystade i över 2 timmar för att få ut valpen. Sen föddes valpen i bilen på väg till djursjukhuset. Vet ej om det kan vara så att det är denna valp. Även hundvalpar måste väll kunna få syrebrist vid födslen, eller? någon som vet? Säg vad ni tror? Hon får en tid till på sig sen får det bli ett läkarbesök för lilla vimsan, för att se om det något allvarligt.

Jag tycker du ska kontakta veterinär snarast! Det kan mycket väl vara den valpen som det var problem med. De kan mycket väl få syrebrist och andra komplikaytioenr vid födseln och du vill ju inte i värsta fall mista den lilla valpen antar jag . Vänta ej med att kontakta veterinär utan gör det på en gång. :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

*puttar lite* :D

vill veta om du har varit hos vetrinären.?
och isåfall, vad kom ni fram till?

Ja hur har det gått?? Vill veta! Hoppas allt gick bra

Jag pratade med hon som äger pappan till valpen, hon har fött upp hundar i många, många år. Hon tyckte att jag kunde avvakt, för troligtvis är det så att valpen fick syrebrist vid förlossningen. Så nu väntar vi tills hon ska vet besiktas, det är ju snart. Hon är i övrigt väldigt pigg, äter jättebra och är alltid den som först kommer fram när de ser oss.

jag har sett "vingelmajan"... :smirk: Och hon är piggast,busigast och tuffast i kullen... en riktig buse,som på inga sett far illa av det hela, det är inte så att hon vinglar omkull eller så...det är precis så att man ser det OM man är en van hunduppfödare... :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka