Viltspår i Skåne?

C

cathepsin

Finns det några spårintresserade skåningar här?
Lilltaxen är nu i total toppform, debuterade i öppenklass med 42p. i måndags, och nu vore det väldigt kul om han kunde få gå några fler rörliga prov under hösten:idea:

Men, Taxklubben i skåne har inga spårprov efter sista september:mad: (vi bor i Danmark, och har därför alltid en it att åka till proven...) .

Kollade med Terrierklubben, och visst, de kunde arrangera prov i skåne, men de har bara en dommare, och han bor i Ludvika... Så om jag vill gå prov i Skåne så måste jag fixa en dommare själv... verkar en aning komplicerat...

Så, frågan lyder; Är det någon som vet någon klubb som håller rörliga viltspårprov i öppenklass i skåne/sydsverige under hösten?

-alternativt; Vet någon var man kan hitta en viltspårdommare som kan tänka sig att dömma en tax i ett spårprov arrangerat av terrierklubben?

Vore ju nästan lite retligt om vi måste vänta till våren nu när vi har formen inne...
 
Sv: Viltspår i Skåne?

GRATTIS!!

Vad roligt! Min debuterade också med 42p och Hp.
Det ger mersmak!

Tyvärr tror jag att de flesta brukar sluta sista september.

Själv har jag(förhoppningsvis) möjlighet att ta ett prov till innan vintern kommer. Men det är ju i Örebro.
Vi har haft en spårkurs här, tyvärr kunde jag bara vara med första gången men jag ska iaf få vara med på provet efteråt.
De hade bara tänkt ha anlag först för det var nybörjarkurs men det var så många(eller ja, 3 st iaf :) ) som var intresserade av öppen så de ska troligtvis fixa i oktober:)

Har du kollat i Taxen? De kanske har nån ordinarie som du kan gå någonstans?

Edit: Finns det inga prov i Danmark då?
 
Sv: Viltspår i Skåne?

I Danmark har de inga rörliga prov, bara ordinarie, och det sista var förra helgen. Dessutom lägger de spåren utan att dra klöven i spåret, alltså bara med blod, vilket blev till något av en överraskning för både mej och Movitz den första gången vi var med:angel: .
Nu har vi dock tränat på det, och ska vara med igen till våren, det stora målet är att han ska bli både dansk och svensk spårchampion under nästa år:idea:

Fick dock ett tips om att svenska spaniel och retrieverklubben har prov i skåne under hösten, ska försöka att kontakta dem. Nu när han har ett 1a. pris i öppen så ska han ju "bara" ha två till för att bli svensk Ch. -och nu är vi ju så taggade att vi inte alls har lust att vänta hela vintern!

Kul att det går så bra för dig och Nikita!
Det var en "likadan" korthårig tigerfärgad tax som vann gruppfinalen vid en stor internationell utställning i Danmark förra helgen, finns bilder av den här
 
Sv: Viltspår i Skåne?

Vad coolt!
Härligt att se tigrar!
Det är faktiskt ovanligt många som ser ner på en bara för att taxen är fläckig:crazy:
Det är flera som frågat om hon är som en riktig tax och kan spåra...så vi knäppte dem rejält på näsan när vi gick o vann:D

När jag la spår första gångerna så hade jag godis eller grisöra som belöning istället för klöven så då kunde jag ju inte dra något i spåret...visste dessutom inte att man skulle det:angel:

Jag hoppas du får tag på prov! Jag håller tummarna för att du har en champion snart!:bump:

Kommer du till Stockholmutställningen i dec förresten?
 
Sv: Viltspår i Skåne?

Tycker själv att "tigrarna" är rätt häftiga, och de är ju inte direkt vanliga...

Vill väldigt gärna komma till Stockholms utställningen, men jag får nog se vad ekonomin säger efter att viltspårsäsongen är över!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp