Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att sova på ”vanliga” sängar, bäddsoffor och sånt sen jag vande mig vid den. Köpa samma märke och modell är dock inget alternativ då den idag ligger på 100 000 (nuvarande köptes på jätterea) och jag tänkte mig en betydligt lägre budget än så.
Vill såklart försöka få en säng med åtminstone nästan samma komfortnivå som den, men vill helst inte lägga mer än ca 20-30 000. Går det? Och vad är det som påverkar komforten mest? Är det antalet komfortzoner (billigare sängar verkar oftast ha 2, nuvarande har 5)? Material? Något annat? Vad är viktigast att kolla efter för att få en så bekväm säng som möjligt (utöver rätt hårdhet såklart)?
Gäller kontinentalsäng.
Vill såklart försöka få en säng med åtminstone nästan samma komfortnivå som den, men vill helst inte lägga mer än ca 20-30 000. Går det? Och vad är det som påverkar komforten mest? Är det antalet komfortzoner (billigare sängar verkar oftast ha 2, nuvarande har 5)? Material? Något annat? Vad är viktigast att kolla efter för att få en så bekväm säng som möjligt (utöver rätt hårdhet såklart)?
Gäller kontinentalsäng.