Villervalla

tyra1

Trådstartare
Hej.
Jag gillar villervallas kläder men har än så länge bara köpt tröjor av det märket. Nu har jag köpt en vinterjacka och vinterbyxor. Är det någon som har använt dessa och kan säga något om hur de är? Jag tycker att de verkar vara varma men inte speciellt vattentäta.

Sv: Villervalla

Villervallas vinterjackor ska väl inte vara vattentäta, de är vatten-, vind- och smutsavvisande. Som deras skaljackor kan jag tänka mig, fast fodrade. Jag har dock ingen erfarenhet av dessa, men av de flesta andra Villervallakläder. Skaljackorna är jättebra, men de är ju inte vattentäta de heller, så regnar det ordentligt blir det regnställ istället, och jag skulle nog inte välja Villervalla som vinterplagg. Jag köpte deras vintervantar förra året och de var helt värdelösa i snö, blev blöta rakt igenom direkt och värmde inte så bra när de var torra heller. I övrigt är jag dock ett stort fan av deras kläder, byxor, strumpor, t-shirts och vår- och höstjackor, suveräna, funkar långt in på hösten med fleece under.

Sv: Villervalla

Vi köpte en vår/höstjacka från villervalla förra året. Den är i någon form av tyg. Vattenavvisande till viss del, men den är jättesvår att få ren! Smutsen sätter sig fast och det blir inte helt rent i tvättmaskinen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 050
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
863
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
588
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
714
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka