Vill tävla!

H

_hottis_

Hej!
jag e en tjej på 15 snart 16 år och jag har en jätte fin häst som tycker det är mega roligt och hoppa ochd e tycker jag också. vi har varit på några små lokala tävlingar och fått jätte bra resultat! Och både han och jag tycker det är jätte kul och vill gjärna fortsätta! Men så är de ett problem... det finns inen som kan köra en till tävlingarna!!!!!!! Hur kommer alla andra dit? är de deras mammor som kör dom då? hur gör ni? :confused: :confused: :confused: MVH en som jätte gjärna vill ut och hoppa!!!

Sv: Vill tävla!

När det gäller yngre ryttare så är det nästan alltid föräldrarna som gör el. om man tävlar ponnyn åt någon annan så kanske ägaren till ponnyn som kör.

Jag har haft turen att min pappa och syster har hästintresse så dom körde alltid när jag var yngre.

föräldrarna brukar köra. annars får du väl övertala nån kompis med körkort eller försöka åka med nån.

Jag har samma problem! VILL verkligen iväg, men utan någon som kan köra så är det hur svårt som helst... Och även om man kanske lyckas tjata ut någon till tävlingarna så finns det ingen som orkar sitta och köra en till träningar varje vecka och liknande. Det är sjukt jobbigt faktiskt... :(

va skönt att de enågon som kännder som jag då..... min pappa skulle aldrig få för sej att köra mej! han vet nog inte ens vad min häst heter :S ... och min mamma hon e häst intresserad men hon har inte tid.... jamenar en hopptävling tar ju en hel dag! nästan iaf om man hoppar två klasser.... lyckost alla er som har föräldar som kör.... vi har en hästtransport men mamma blir aldrig färdig med att besiktja den osv..... :S jobbit.... och åka på träningar de kan ja ju glömma.. de e ju isåfall om ngn tränare skulle komma till vårt stall vilket typ händer en gång vart tredje år..... jaja men jag får väll fortsätta träna i tre år till tills jag får mitt eget körkort:P

Hej! Jag hade samma problem förut jag också. Vi började med att hyra bil (då våran inte har drag krok heller..) och sen hyra en transport. Någon som gjorde det super dyrt att åka och tävla. Men nu har jag lyckats få låna bi och transport till en kompis istallet. Och iställlet för att betala henne så "betalar" jag henne meda tt följa med och hjälpa henne på tävlingar:D
Hoppas ni lyckas ni me!!:D
Kramar Alexandra, Korint & Arnies ADonis

Min pappa kör och så följer min lillasyster med som hästskötare. Och pappa är min passupp :)

Min pappa kör mej.
Nu kan även min syster köra ibland om det är en mindre häst och med rätt bil.
Och hästskötare brukar båda mina föräldrar vara, pappa hjälper mej med sånna hästar som inte redigt vill stå still, när jag tex måste byta kläder och mamma håller i de hästar som är snälla :p
Och ibland har jag med mej kompisar lr min syster som hjälper till.

Kan inte din mamma följa med ut ngn gång ibland då.?
Man behöver ju faktiskt inte tävla så ofta..
Erbjud dej att göra ngt åt henne som tack för hjälpen.. ;)
Och försök hitta nån tävlingsplats i närheten så tar det inte upp lika mkt tid som när man behöver åka flera timmar.

Min mamma kör alltid mig på helgerna , om hon inte jobbar . :banana:

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 883
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka