vill ni kolla på min vagn?

snigelfarmor

Trådstartare
...innan jag börjar bygga om den.

Ska bredda hjulen 5 cm, för den är byggd efter gamla mått, ska även bygga en ny skakel så jag kan dra med stor häst, för vagnen är sååå skön!

Vad kanske mer ska göras, vad vill man ha på sin vagn?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: vill ni kolla på min vagn?

fint! Ryggstöd kanske...och handtag till groomen för maratonkörning...och finns det plats för groomen där bak? (kan inte se...), piskhållare om det inte redan finns! Lycka till!

kraftigare däck skulle jag rekomendera, så de håller att köra i skogen med :) vad hade du tänkt köra för nått? tävlingsköra eller promenadköra?

ja, sätet har plats för två och en halv :) och är gjort i trä, men är mjukt att sitta på pga fjädringen runt om. Men jag skulle vilja sätta dit en annan anordning eller förbättra den jag har. mer för groomen var bra!

piskhållaren finns men är ditsatt med silvertejp haha*

däcken är faktiskt kraftiga. kraftigare än Noras hehe* så de behåller jag för så fort ska jag inte köra! ett sånt däck kostar över 1000 spänn oxå o det blir ju lite smådyrt om man ska byta ut fyra. Det är specialhjul.

Kör du försiktigt så funkar nog däcken, men jag vet ett däck (dyrt, fint som skulle va bra) som vek sig på mitten!

Hur sitter du som kusk i den? En kuskkil skulle jag bygga själv - eller köpa från exempelvis Tidaholmsvagnar. Man får en helt annan ställning och slipper få ont i ryggen.

Piskhållare är också något som jag tycker är väldigt bra att ha. Ser inte om det finns på vagnen nu?

På min rockard har jag funderat på att installera en liten batteridriven radio och en hållare för kaffetermosen. Dessutom ska jag ha en pinne och på den ska jag hänga två teddytärningar och en wunderbaum! *fniss* Vad tror ni om det?

:banana:

kuskkil ja....jag provade att köra en maratonvagn med kuskkil och jag bara gled och var tvungen att spänna bensmusklerna hela tiden när jag bara skrittade runt. passade den inte kanske?
jag är ju rätt kort :)

annars sitter jag jättebra i den, tycker jag utan att ha provat allt. :idea:

Jag vill ha bättre ryggstöd, och en mjuk dyna att sitta på även om den är mjukt fjädrad.
Vad är bäst att göra dyna av? kuskkil eller inte!

idag hade vi förresten premiärtur med den gamla skrotrockarden som jag fixat till! den skötte sig utmärkt, men måste nog spänna fjädringen om man ska sitta två :)
och imorrn far jag o hämtar min nya rockard. det är mycket vagn tankar nu.
Men fler välkomnas ang den gröna :)

Jag har köpt en ny vagn och till den följde det med en hemmagjord kuskkil. OM jag hinner och orkar så kan jag skicka några bilder på den, för jag tyckte den var väldigt fiffig.

Jag tycker att en kuskkil ska ha lite kanter, så man inte åker omkring. Om du har korta ben behöver du kanske ett fotstöd att ha fötterna på? När man sitter rätt på en kuskkil ska man liksom kunna sitta bekvämt, med fötterna mot den sluttande kanten framför.

Jag tycker din vagn ser himla fin ut annars *minns inte om jag skrev det* och jag skulle gärna ha en sådan till mitt russ!

:banana:

jag hostade upp 3000 host host skryt skryt..och fick denna med mig hem. det ni! bara hjulen är värda 4! once in a lifetime.
skicka gärna bilder!
Vad menade du med kanter? kanter under låren?
mvh jenny

JA till wunderbaum och teddytärningar, har funderat på batteri och en sådan där liten adventljusstake som en del kör omkring med i bilen... :D

Skämt åsido, lite roligt måste man få ha och om man som jag kör sällskapsshettisen för skojs skull och det inte är farligt så... ;)

hon menar kanter på sidorna så du inte kan åka fram o tillbaka, fixade det på min kuskil o nu sitter man som gjuten :)

Den är inte bara snygg Jenny utan verkar bekväm också!

Har du fixat till den nu?

Nja. den modellen föll int mig i smaken. Men smaken är ju som baken.

Haha, snygg är den inte, men bekväm. Och nej, den står i logen i väntan på inspiration. Jag byggde om rockarden istället.

Varför ligger massa asgamla trådar här nu?

/j

Hej!

Det är nog Trygg som letat upp denna tråd som är från förra året, (2004-11-20).
Har du inte fixat den än, lagt ner tid o pengar på en rockard ist! :eek:
Nejdå du trivs antagligen väldigt bra med din rockard! :)
Men jag som inte gillar enaxlat förstår inte alls varför vagnstackarn får stå på logen :confused:!
Är du säker på att du vill göra iordningen den annars vill jag ha den! :D :rofl: :D
Ja det vill nog många för om man är lite händig får man ju ordning på den fast det tar lite tid.
Det är bekvämare för både häst och kusk med tvåaxlat annars *hint hint* :D

Mvh Lisa

Jo det är nog Trygg om man kollar inläggen. Åke är int dålig på att hitta trådar han heller.

Sälja den? Vad vill du ge...
Skaklarna passar b-c ponny nu, så egentligen är det hur lätt som helst att bara förlänga...men nääär? Har skola, häst, hund och nyinflyttad.

Jag har kört den 2 ggr efter welshen, och den rullar med lillfingret, broms har den med, och ljuse. Ja, nu vill jag göra iordning den!! Fast jag har en container att svetsa till först..

Ge mig tid och pengar! /jenny

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 160
Senast: Lars L
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 569
Senast: Derivata
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka